کابل ترموکوپل ( سیم دنباله ترموکوپل )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. کابل ترموکوپل ( سیم دنباله ترموکوپل )
کابل ترموکوپل سیم دنباله ترموکوپل

خرید کابل ترموکوپل

اگر قصد خرید کابل ترموکوبل را دارید بهتر است بدانید در بسیاری از ترموکوپل ها ، هنگام اتصال آنها به نمایشگر از کابل ترموکوپل استفاده می‌شود. کابل های ترموکوپل به دو دسته کابل جبران ساز ترموکوپل و یا سیم دنباله ترموکوپل تقسیم بندی می‌شوند. این کابل ها می‌توانند به دو صورت  سیم های رشته ای و یا مفتولی باشند.

کابل های ترموکوپل در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و هدف آن کاهش هزینه های نهایی می‌باشد. این کابل ها با دقت مناسبی دمای بدست آمده را انتقال داده و برای انتخاب سیم دنباله ترموکوپل مناسب باید شرایط محیطی نظیر دمای محیط ، رطوبت ، نویز ، طول مسیر و …. در نظر گرفته شود . در برخی موارد دیده شده که از کابل های ترموکوپل برای سنجش دما استفاده می‌شود که این امر کاملا اشتباه بوده و دمای بدست آمده کاملا اشتباه است .

بنر سیم دنباله ترموکوپل

کابل ترموکوپل چیست ؟

کابل ترموکوپل از آلیاژ و جنس خود ترموکوپل می‌باشد. به عبارت دیگر همان آلیاژی که در سیم ترموکوپل بکار رفته ، در سیم دنباله ترموکوپل هم بکار رفته است. کابل های ترموکوپل به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند .

  1. سیم دنباله ترموکوپل
  2. کابل جبران ساز ترموکوپل

سیم دنباله ترموکوپل دقت خوبی در انتقال اطلاعات دارد. این نوع کابل جنسی مشابه جنس بکار رفته در ترموکوپل دارد و دقتی نزدیک به آن دارد. این نوع سیم ها معمولا در ادامه نوع ترموکوپل با اضافه کردن حرف X به آن مشخص می‌گردد . برای مثال : سیم KX ، JX و …. . این بدین معناست که کابل مورد نظر برای ترموکوپل نوع K استفاده می‌شود.

کابل های جبران ساز نوع دیگری است که متریال و آلیاژ بکار رفته در آن برای رنج دمایی مشخصی کاربرد دارد. در واقع این نوع کابل ها برای رنج مشخصی از دما استفاده می‌شود و دقت مناسبی دارد و مانند سیم دنباله به طور کلی رنج دمایی ترموکوپل را پشتیبانی نمی‌کند. این نوع کابل ها با اضافه کردن حرف C در انتهای نوع ترموکوپل مشخص می‌شوند. بعنوان مثال : KC ، JC ، و ….

کابل های استفاده شده در سنسور های RTD از جنس مس اندود نیکل (NPC) و یا مس اندود نقره (SPC) و یا قلع اندود استفاده می‌شود. از طرفی کابل سنسور های RTD وظیفه انتقال سیگنال به اتاق کنترل را دارند و با توجه به نوع سنسور ، کابل های 3 سیم ، 4 سیم بطور معمول استفاده می‌شود و کابل های 6 و 8 سیم برای سنسور های دوبل استفاده می‌شود.

مواردی که در انتخاب سیم ترموکوپل باید به آن دقت کرد

در انتخاب کابل ترموکوپل باید موارد زیر در نظر گرفته شود :

  • مقاومت شیمیایی و مکانیکی در برابر شرایط محیط
  • رنج دمایی
  • مقاومت روکش و عایق کننده
  • انعطاف پذیری
  • دمای بیرونی
  • مانیتور کردن و ….

علاوه بر موارد اشاره شده در بالا ، کابل های بسیاری وجود دارند که بیشتر از دو هادی دارند. بسیاری از سیم های ترموکوپل سفارش سازی شده و بنا به درخواست مشتری قابل تحویل می‌باشد.

انواع کابل ترموکوپل کدامند ؟

سیم دنباله ترموکوپل مدل های بسیار زیادی دارد و برخی از آنها به صورت سفارشی ساخته می‌شوند. بطور کلی سیم ها به چند شکل متداول وجود دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

سیم ترموکوپل تفلون

کابل با روکش تفلون برای مکان های خشک ، مرطوب کاربرد دارد و در برابر ضربه های مکانیکی در دماهای بالا مقاوم است. از این نوع کابل ها می‌توان در فضای خارج از اتاق هم استفاده کرد. انعطاف پذیری این کابل ها خیلی بالا نیست و هنگان انعطاف نباید تنش کششی به آن وارد گردد .

کابل دنباله ترموکوپل با روکش کپتون

کپتون ، نوعی پلی آمید بوده که از نظر شیمیایی شبیه به تفلون است. برخلاف تفلون ، کپتون را می‌توان با استفاده از فویل های بسیار نارک برای افزایش استحکام کششی آن تولید کرد. این نوع کابل خاصیت ارتجاعی خوبی دارد.

این نوع کابل برای محیط های دما بالا و خشک استفاده می‌شود. سیم دنباله ترموکوپل کپتون خاصیت مکانیکی و الکتریکی بالایی دارد و انعطاف پذیری آن زیاد نیست و باید با احتیاط آن را خم کرد. همچنین برای استفاده طولانی مدت نباید خم باشند.

سیم ترموکوپل پی وی سی

کابل پی وی سی ترموکوپل در محیط های خشک ، مرطوب و حتی فضاهای بسته خیس هم قابل استفاده است. این کابل ها برای مکان هایی که فشار مکانیکی متوسطی وجود دارد قابل استفاده می‌باشد و انعطاف پذیری مطلوبی دارد.  این نکته حائز اهمیت است که در هنگام خم بودن نباید در مقابل تنش کششی قرار گیرد.

هنگام استفاده از کابل های PVC در محیط های بیرون باید از محافظ های UV استفاده کرد. بعلاوه ، فقط باید در رنج دمایی تعیین شده استفاده گردد .

کابل ترموکوپل سیلیکون

کابلهای با عایق سیلیکون زمانی استفاده می شوند که دمای بالای محیط و یا اثرات اختلاف دمای زیاد ، باعث شود عایق کابل بعد از مدت کوتاهی شکننده شود. این نوع کابل ها برای فضاهای خشک ، مرطوب با استحکام مکانیکی پایین هستند. از این نوع کابل ها می‌توان بصورت خم شده و صاف استفاده کرد. کابل ترموکوپل سیلیکونی انعطاف پذیری بالایی دارد و در برابر اسید های ضعیف مقاوم است.

سیم دنباله ترموکوپل فایبرگلاس

این نوع کابل برای محیط هایی با دمای بالا و خشک مناسب است. می‌توان از آنها در شرایط صاف و خم شده استفاده کرد. مادامی که دما از 180 درجه  سانتیگراد تجاور کند ، کابل را باید به صورت صاف از آن استفاده کرد و بهتر است خم نشود. این نوع کابل ها را نباید برای مدت طولانی خم نگه داشت و از ضرب زدن باید اجتناب کرد.

[ninja_tables id=”1772″]

بنر کابل ترموکوپل

منظور ار کابل ترموکوپل شیلد دار چیست ؟

کابل های ترموکوپل در چند لایه می‌توانند تولید شوند. هر کدام از لایه ها وظیفه ای بر عهده دارد که بر طبق سفارش مشتری و یا شرایط محیطی قابل تهیه است . به ترتیب از لایه بیرونی مطابق زیر تعیین می‌شوند.

  1. لایه بیرونی یا عایق ترموکوپل
  2. لایه میانی دو سیم که معمولا شیلد نامیده می‌شود
  3. دو یا چند سیم برای اتصال

سیم دنباله ترموکوپل شیلد دار اصطلاحی است که بعنوان لایه میانی کابل ها استفاده می‌شود و در برخی مراجع به آن Armor نیز گفته می‌شود. هدف از این شیلد بالا بردن استحکام کابل بوده و وظیفه آن محافظت بیشتر از سیم های داخلی کابل و جلوگیری از نیویز است .

چند متر سیم دنباله ترموکوپل می‌توان استفاده کرد ؟

از نظر تئوری سیم دنباله ترموکوپل تا هر مقداری که باشد مشکلی در خواندن دما ایجاد نمی‌کند. به طور کلی خطای ایجاد شده برای زمانی است که در طول مسیر نویز ایجاد شود. بطور مثال کابل از محل هایی عبور کند که میدان الکتریکی و یا مغناطیسی وجود داشته باشد.

در واقع هدف اصلی این است که ولتاژ بوجود آمده باید بصورت یکنواخت به نمایشگر ارسال گردد . هر موضوعی که این مورد را دچار اشکال کند منجر به خطا در سیستم می‌گردد. از نظر عملی برای ترموکوپل های نوع K , R , T , S , …. اگر بیشتر از 30 متر نیاز به سیم دنباله باشد ، باید از تقویت کننده استفاد نمود.

گریدها و فروش کابل ترموکوپل به چه صورت است ؟

فروش سیم دنباله ترموکوپل هم به صورت آزماشگاهی و هم به صورت صنعتی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

سیم دنباله ترموکوپل این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. کابل ترموکوپل شیلد دار
  2. کابل سنسور حرارتی

قیمت سیم دنباله ترموکوپل چقدر است ؟

قیمت کابل ترموکوپل و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید سیم دنباله ترموکوپل بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید کابل ترموکوپل بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید کابل ترموکوپل نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش سیم دنباله ترموکوپل شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت