خرید ترموکوپل هد دار

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. خرید ترموکوپل هد دار
ترموکوپل هد دار

اگر به دنبال خرید ترموکوپل هد دار هستید بهتر است بدانید ترموكوپل ها انواع مختلفی دارند و با در نظر گرفتن نوع استفاده، رنج دمايي و محل و طريقه نصب به اشكال مختلفی وجود دارند. يكي از پر تیراژ ترین و محبوبترين اين اشكال ترموكوپل هد دار  مي باشد. در اين نوع ترموكوپل به دليل نوع ساختار و استفاده در شرایط خاص قسمت اتصال الكتريكي توسط هد محافظت مي شود و باعث سهولت نصب اتصال الكتريكي گرديده و همچنين تعويض و يا تغيير كابل رابط به سادگي و بدون نياز به تعويض خود سنسور توسط خود مصرف كننده امكان پذير مي باشد.

نام صنعتی : ترموکوپل هد دار

نام ها و انواع: ترموکوپل گلگی دار | ترموکوپل ضد آب 

ترموکوپل هد دار چیست؟

هنگامی که یک زوج از سیم‌های متشکل از این ماده‌ها به هم متصل شوند، و داخل یک پوشش محافظ قرار می گیرند یک ترموکوپل هد دار تشکیل می‌شود. ترموکوپل‌ها نقش پر رنگی در صنعت دارند و در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان‌طور که گفتیم، جنس سیم‌های به کار رفته در ترموکوپل، فقط از برخی فلزات خاص انتخاب می‌شود. برای ساخت ترموکوپل می‌توان از ترکیب‌های مختلفی از فلزات پایه (Base Metal) مانند مس و آهن، آلیاژهای فلزات پایه مثل آلومل (Ni/Mn/Al/Si)، کرومل (Ni/Cr)، کنستانتان (Cu/Ni)، نیکروسیل (Ni/Cr/Si) و نیسیل (Ni/Si/Mn)، فلزات قیمتی (Noble Metal) از قبیل پلاتینیوم و تنگستن و همچنین آلیاژهای فلزات قیمتی همچون پلاتینیون–رادیوم و تنگستن–رِنیوم استفاده کرد.

البته فقط ترکیب‌های محدودی از این ماده‌ها به عنوان ترموکوپل ساخته می‌شود و هریک از این ترکیب‌های استاندارد با یک حرف انگلیسی نام‌گذاری شده‌اند. مثلاً ترموکوپلی که از کرومل و آلومل ساخته شده است، ترموکوپل نوع K نامیده می‌شود. نمودار دما برحسب نیروی محرکه برای تعدادی از ترموکوپل‌های استاندارد در شکل زیر نشان داده شده است. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، هریک از این نمودارها حداقل در بخشی از بازه‌ دمایی، رفتاری خطی نشان می‌دهد.

blankblank

انواع ترموکوپل

ترموکوپل‌های تشکیل شده از فلزات پایه، به پنج دسته استاندارد تقسیم می‌شوند: نوع E (کرومل–کنستانتان)، نوع J (آهن–کنستانتان)، نوع K (کرومل–آلومل)، نوع N (نیکروسیل–نیسیل) و نوع T (مس–کنستانتان). این ترموکوپل‌ها قیمت ارزانی دارند؛ عمرشان کوتاه است و به مرور زمان از دقت آنها نیز کاسته می‌شود. در بسیاری از کاربردهای عملی، تماس با محیط کاری، عامل دیگری است که روی عملکرد این تجهیزات اثر منفی می‌گذارد. برای حل این مشکلات، ترموکوپل درون یک پوشش محافظ قرار می‌گیرد. ولی هنگام استفاده از پوشش محافظ، ثابت زمانی تغییر می‌کند و سرعت پاسخ ترموکوپل نسبت به تغییر دما، کُندتر خواهد شد.

همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید کابل ترموکوپل، از محصولات گروه صنعتی پایاسنس دیدن نمایید.

ترموکوپل نوع E 

ترموکوپل کرومل–کنستانتان (Chromel–Constantan)، بیشترین حساسیت اندازه‌گیری را که برابر 80μV/∘C است، فراهم می‌کند. دامنه اندازه‌گیری این تجهیز −200∘C تا +900∘C است و دقتی برابر  درصد دارد. با این وجود، عملکرد و عمر این نوع ترموکوپل، در فرآیندهای اکسیژن‌زدایی به شدت کم می‌شود.

ترموکوپل نوع J 

حساسیت اندازه‌گیری در ترموکوپل‌های آهن–کنستانتان (Iron–Constantan)، 60μV/∘C است و این تجهیزات برای اندازه‌گیری دما در بازه  تا +1000∘C انتخاب اول محسوب می‌شوند. دقت آنها در حدود ±0.75 درصد است و تأثیرپذیری ناچیزی از فرآیندهای اکسیداسیون دارند.

ترموکوپل نوع T

ترموکوپل‌های مس–کنستانتانت (Copper–Constantan) نیز دارای حساسیت اندازه‌گیری و دقتی مشابه ترموکوپل‌های نوع J هستند. حداقل دمای قابل اندازه‌گیری توسط این تجهیز –200∘C است و در فرآیندهای اکسیداسیون تا حداکثر دمای +350∘C را نیز به کار می‌رود.

ترموکوپل نوع K 

ترموکوپل‌های ساخته شده از جنس کرومل–آلومل (Chromel–Alumel) می‌توانند حساسیتی در حدود 45μV/∘C فراهم کنند. رفتار این تجهیزات در بازه دمایی 700∘C تا 1200∘C به صورت خطی است و بیشترین کاربرد آنها نیز در همین محدوده است. اندازه‌گیری دما با این ترموکوپل‌ها دقتی برابر  درصد را به همراه خواهد داشت.

ترموکوپل نوع N

ترموکوپل‌های نیکروسیل–نیسیل (Nicrosil–Nisil)، نوع ارتقا یافته ترموکوپل‌های کرومل–آلومل محسوب می‌شوند و مشخصاتی شبیه به ترموکوپل‌های نوع K دارند. حساسیت اندازه‌گیری آنها، 40μV/∘C و دقت آنها برابر ±0.75 درصد است. محدودیت‌های کاربردی‌شان مانند تجهیزات کرومل–آلومل بوده ولی دارای پایداری بلندمدت و عمری سه برابر آنها هستند.

blank

استاندارد ترموکوپل هد دار

IP Code در استاندارد IEC 60529 ، که گاه به عنوان Ingress Protection Marking شناخته می شود ، میزان محافظت در برابر نفوذ (اعضای بدنی مانند دست و انگشتان) ، گرد و غبار، تماس تصادفی و آب را توسط دستگاه های مکانیکی طبقه بندی و درجه بندی می کند. این استاندارد توسط کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) منتشر شده است. هدف این استاندارد ارائه اطلاعات دقیق تر به جای اصطلاحات مبهم بازاری مانند “ضد آب” برای کاربران است. بسیاری از سنسورهای ترموکوپل هد دار ما دارای سرهایی هستند که دارای رتبه IP هستند، جدول زیر نشان می دهد که کدها به چه معناست و چگونه ساخته شده اند. برای دیدن همه سنسورهای دما دارای رتبه IP می‌توانید از سایت پایاسنس دیدن نمایید.

blank

گریدها و فروش ترموکوپل هد دار به چه صورت است ؟

فروش ترموکوپل هد دار هم به صورت آزماشگاهی و هم به صورت صنعتی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

ترموکوپل کلگی دار این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. ترموکوپل هد دار IP65
  2. ترموکوپل هد دار IP67

قیمت ترموکوپل هد دار چقدر است ؟

قیمت ترموکوپل هد دار و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید ترموکوپل هد دار بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید ترموکوپل کلگی دار بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید ترموکوپل کلگی دار نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش ترموکوپل هد دار شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت