کنترلر دما آتونیکس ( نمایشگر دما اتونیکس )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. کنترلر دما آتونیکس ( نمایشگر دما اتونیکس )
خرید کنترلر دما اتونیکس

خرید کنترلر دما آتونیکس

اگر قصد خرید کنترلر دما آتونیکس را دارید بهتر است بدانید  کنترلر دما آتونیکس یکی از دقیق ترین و پر طرفدارترین نمایشگر های دما می‌باشد. این محصول در هر مکانی که نیاز به سنجش دما و کنترل سیستم باشد کاربرد دارد. از آنجایی که تنوع این محصول زیاد بوده ، انتخاب مدل مناسبی که نیاز شما را برآورده کند امری اجتناب ناپذیر است .

نمایشگر دما آتونیکس با انواع ترموکوپل های K , J , T , S , R مطابقت داشته و سنسور های مقاومتی نظیر PT100 را پشتیبانی می‌کند. دقت این نمایشگر بسیار بالا بوده و از کیفیت خوبی برخوردار است. ابعاد کنترلر دما آتونیکس یکی از پارامترهای اولیه برای انتخاب مدل مورد نیاز می‌باشد که در ادامه به این موارد اشاره خواهد شد .

نام صنعتی : کنترلر دما آتونیکس

نام ها و انواع: نمایشگر دما آتونیکس | کنترلر دما Autonics | کنترلر دما PID | نمایشگر آتونیکس | کنترلر اتونیکس | آتونیکس TC4S-24R | اتونیکس TC4Y | آتونیکس TZN4S | ترموستات اتونیکس

بنر کنترلر دما آتونیکس

چرا کنترلر دما آتونیکس نیاز است ؟

کنترلرهای دما در هر موقعیتی که نیاز به سنجش دما و ایجاد کنترل روی سیستم باید نیاز است. بعنوان مثال ، در موقعیت هایی که نیاز است شیء ای گرم و یا سرد شود و دما نباید از دمای تعیین شده برای آن عبور کند ، حتی اگر شرایط محیطی آن تغییر کند.

بطور کلی دو نوع کنترلر دما وجود دارد :

  1. کنترلر دما حلقه بسته
  2. کنترلر دما حلقه باز

کنترلر دمای حلقه باز ساده ترین شکل کنترلر بوده ، بطوریکه گرمایش یا سرمایش مداوم را بدون در نظر گرفتن دمای مورد نیاز نهایی اعمال می کند. این شبیه به سیستم گرمایش داخلی در یک اتومبیل است.

بعنوان مثال در یک روز سرد ممکن است لازم باشد گرما را به طور کامل روشن کنید تا ماشین را تا 30 درجه گرم کنید. با این وجود ، در هوای گرم ، همین تنظیم باعث می شود داخل خودرو بسیار گرمتر از 30 درجه شود.

کنترل دما حلقه بسته بسیار پیچیده تر از حلقه باز است. در یک برنامه حلقه بسته ، دمای خروجی به طور مداوم اندازه گیری و تنظیم می شود تا یک خروجی ثابت در دمای تعیین شده حفظ شود. کنترل حلقه بسته همواره از سیگنال خروجی آگاه است و این امر باعث می‌شود تا همیشه خودش را تنظیم کند.

کنترل حلقه بسته شبیه اتومبیل با کنترل آب و هوا داخلی است. اگر دمای ماشین را 30 درجه تنظیم کنید ، کنترل آب و هوا به طور خودکار گرمایش (در روزهای سرد) یا خنک کننده (در روزهای گرم) را مطابق آنچه لازم است برای حفظ دمای هدف 30 درجه تنظیم می کند.

مدل های نمایشگر آتونیکس کدامند ؟

از آنجا که مدل های کنترلر دمای آتونیکس بسیار متفاوت بوده و سری های مختلفی دارد ، شما باید با توجه به نیاز خود یکی از موارد را انتخاب نمایید . بطور کلی سری های نمایشگر اتونیکس به دسته های زیر تقسیم می‌شوند

  • نمایشگر آتونیکس سری TC
  • نمایشگر اتونیکس سری TCN
  • کنترلر دما آتونیکس سری TK
  • کنترلر دما اتونیکس سری TX , TM

هر کدام از موارد اشاره شده در بالا کاربرد منحصر به فرد خود را داشته و برای مشخص کردن مدل مورد نیاز بهتر است با همکاران ما در شرکت پایاسنس تماس حاصل فرمایید.

مشخصه و علمکرد کنترلر دما اتونیکس

به منظور کنترل بهینه دما ، لازم است تا مشخصه دمایی هدف کنترل پیش از انتخاب کنترلر دما آتونیکس یا سنسور دما ، فهیمده و درک شود.

ظرفیت گرما : سهولت گرمایش بسه به ظرفیت هدف کنترل ( کوره الکتریکی و …. )

مشخصه استاتیک : قابلیت گرمایش بسته به ظرفیت هیتر

مشخصه دینامیک : مشخصات پاسخ گذرا در گرمادهی اولیه

دیستربنس خارجی : عوامل تغییرات دما مانند باز و بسته شدن درب کوره ، ورود خروج محتویات یا تغییرات دمای محیط

[ninja_tables id=”1874″]

خروجی های کنترلی کنترلر دما اتونیکس

خروجی های این مدل بسته به انتخاب مدل شما دارد ، بطور کلی خروجی های این محصول به صورت زیر است .

  • خروجی رله

خروجی رله به منظور کنترل عملیات ON/OFF دستگاه مورد نظر توسط کنتاکت رله داخلی ، استفاده می‌شود. در برخی از مدل های نمایشگر دما آتونیکس دو رله برای خروجی در نظر گرفته شده است.

  • خروجی SSR

نمایشگر اتونیکس خروجی SSR ولتاژ DC را بعنوان یک خروجی برای کنترل SSR ارائه می‌دهد. ( رله حالت جامد ، رله بدون کنتاکت ) . استفاده از رله های حالت جامد می‌تواند به نگهداری با تنظیمات کم و دسترسی به یک سیکل کاری نیمه دائم ، کمک کند.

  • خروجی جریان

در کنترلر دما اتونیکس خروجی جریان یک نوع خروجی کنترلی به منظور درایو یک کنترلر توان خارجی ( واحد SCR ) ، شیر کنترلی و … می‌باشد.

همچنین خروجی آنالوگ نیز نامیده می‌شود و خروجی پایدار و بدون تغییرات سریع دارد و می‌تواند کنترل پایدار یک پروسه را ارائه کند. مثلا خروجی 20-4 mA .

  • خروجی انتقالی

این خروجی نه به منظور کنترل ، بلکه به منظور انتقال مقدار دمای فعلی (PV) به بیرون می‌باشد. معمولا PV انتقالی به صورت جریان است. در صورت انتقال خروجی به صورت  20-4 mA به صورت DC ، در خروجی داخل رنج حد پایین تنظیم شده ، خروجی 4 تا 20 ایجاد می‌کند.

انواع نمایشگر دما اتونیکس

نحوه استفاده صحیح از کنترلر دما آتونیکس

برای استفاده از نمایشگر دما آتونیکس باید یکسری استانداردها را برای رسیدن به دقت مناسب رعایت نمود که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

  1. فقط از کابل ها و سیم های جبران ساز مخصوص استفاده شود. زیرا یک نقطه تماس جایی که سیم معمولی و سیم ترموکوپل به یکدیگر متصل می‌شوند می‌تواند یک سنسور دیگر شود که منجر به خطا  در ترموستات آتونیکس خواهد.
  2. مدار اتصال 3 سیم به منظور استفاده از سنسور حرارتی RTD مثل PT100 و .. لازم است . هنگام استفاده از سنسور RTD، استفاده از سیم جبرانساز با طول و قطر یکسان با خود سنسور الزامی می‌باشد. 2 سیم از جنس متفاوت باعث 2 مقدار دمای متفاوت می‌شود.
  3. سیم سیگنال ورودی کنترلر دما آتونیکس لازم است تا در جایی قرار گیرد که نویز زیادی از سیم های اطراف خود مانند سیم های تغذیه بار و … نگیرد.
  4. اگر از قرار گرفتن سیم سیگنال ورودی در کنار سیم قدرت نمی‌توان اجنتاب کرد، لازم است تا خازن فیلتر خط در خط تغذیه کنترلر قرار گیرند و از سیم شیلد دار برای خط ورودی سیگنال استفاده شود.
  5. از بکار گیری نمایشگر آتونیکس در کنار دستگاه های تولید کننده نویز فرکانس بالا مانند ماشین های جوشکار و خیاطی فرکانس بالا و کنترلرهای SCR با ظرفیت بالا اجتناب کنید.

سری های کنترلر دما اتونیکس

کنترلر های دمای اتونیکس بدلیل تنوع زیادی که دارند به صورت سری های مختلفی ارائه میشوند که هر کدام برای پارامترهای خاصی بهینه شده است . برخی از سری های پر کاربرد نمایشگر اتونیکس به قرار زیر است.

  • کنترلر دمای دیجیتال آتونیکس سری TZN / TZ
  • کنترلر دمای اتونیکس سری T3 / T4
  • کنترلر دمای Autonics سری T4LP
  • نمایشگر دمای آتونیکس سری THD
  • نمایشگر آتونیکس سری TK
  • ترموستات آتونیکس سری TM
  • نمایشگر دما آتونیکس سری TC
  • کنترلر دمای آتونیکس سری TCN

سری و فروش کنترلر دمای اتونیکس به چه صورت است ؟

فروش کنترلر دما آتونیکس هم به صورت آزماشگاهی و هم به صورت صنعتی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

ترموستات اتونیکس این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. انواع ترموستات آتونیکس
  2. انواع کنترلر دیجیتال دما اتونیکس
  3. انواع نمایشگر دما آتونیکس

قیمت نمایشگر دما آتونیکس چقدر است ؟

قیمت ترموستات آتونیکس و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید کنترلر دما آتونیکس بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید ترموستات آتونیکس ؟

اگر در هنگام خرید کنترلر دمای آتونیکس نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش نمایشگر دمای آتونیکس شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت