ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R
ترموکوپل نوع s ترموکوپل تایپ s

خرید ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R

اگر به دنبال خرید ترموکوپل نوع S و خرید ترموکوپل نوع R هستید بهتر است بدانید ترموکوپل تیپ S و تیپ R دارای شباهت‌های زیادی هستند. بدین منظور می‌توان آنها را در یک دسته‌بندی قرار داد. البته تفاوت‌هایی در ذات آنها وجود دارد ولی در عملیات بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند.

این محصولات از دقت بالایی برخوردارند و توانایی اندازه‌گیری دماهای بالا را دارند. بطوریکه از ترموکوپل‌های نوع j و k توانایی بیشتری دارند (تا دمای 1480 درجه). همچنین، برای استفاده از این ترموکوپل‌ها بهتر است از غلاف سرامیکی استفاده شود.

دسته بندی و عناصر تشکیل دهنده ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R چیست ؟

این دو محصول شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، بطوریکه سر مثبت ترموکوپل نوع S از آلیاژ 90 درصد پلاتین و 10 درصد رادیوم و سر منفی آن از 100 درصد پلاتین ساخته شده است.

همچنین، ترموکوپل نوع R نیز همانند نوع s از 87 درصد پلاتین و 13 درصد رادیوم برای سر مثبت، و سر منفی آن از 100 درصد پلاتین ساخته شده است.

معرفی استانداردهای ترموکوپل R و S:

استاندارد ترموکوپل نوع s , نوع r

از طرفی، خلوص بکار رفته در ساخت این ترموکوپل‌ها تاثیر بسیاری در نتایج بدست آمده دارد. همچنین دقت اندازه‌گیری این محصول از ترموکوپل نوع k بهتر است. بطوریکه تلورانس متوسط این محصول 1.5 درجه و بطور‌کلی 0.25 درصد می‌باشد.

همچنین برای داشتن دقتی بالاتر در پروژه، بهتر است از ترموکوپل‌هایی با یک استاندارد استفاده نمود تا نتایج دقیق‌تری حاصل شود.

مزایا و معایب ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R چیست ؟

مزایا و معایب این محصول را می‌توان به طور کلی در موارد زیر خلاصه کرد:

مزایا:
  • پایداری بسیار بالا در دماهای بالا و دقت در هنگام داده‌برداری
  • قابل استفاده در دماهای 0 تا 1480 درجه سانتیگراد
  • جداول بروز تر برای تبدیل ولتاژ به دما
  • دوام بالا به نسبت دیگر ترموکوپل‌ها
معایب:
  • قیمت بالاتر
  • حساس در برابر ضربه
  • عدم امکان اندازه‌گیری دمای منفی

رنج اندازه‌گیری دما توسط ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R چقدر است ؟

از آنجا که ترموکوپل محصولی است که با توجه به آلیاژهای متفاوت بکار رفته در سیم‌های آن دما را اندازه‌گیری می‌کند، در نتیجه عامل اصلی رنج دما را آلیاژها تعیین می‌نمایند. استفاده از پلاتین با خلوص بالا در ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R، امکان اندازه‌گیری دمای بالاتر را فراهم می‌آورد.

این ترموکوپل‌ها توانایی اندازه‌گیری دما از 0 سانتیگراد تا 1480 سانتیگراد را دارد. (حدودا از 32 تا 2700 درجه فارنهایت)

ترموکوپل تایپ S  با کیفیت

عوامل اصلی تعیین کننده کیفیت ترموکوپل در ادامه لیست شده اند:

1- کیفیت و میزان خلوص سیم مغزی ترموکوپل.

2- نوع جوش و کیفیت آن (جوش جانکشن ترموکوپل باید توسط دستگاه مخصوص و در شرایط مشخص انجام شود).

3- انجام مراحل اسمبلی ترموکوپل نوع S باید مطابق روند تایید شده بین المللی پیش برود.

کاربرد ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R در کجاست ؟

بدلیل پایداری و دقت بالای این محصول، امکان مانیتور کردن دماهای بالا بصورت پیوسته با دقت بالا امکان پذیر است. از این رو، می‌توان از آن در کوره‌ها، موتورها، مشعل‌ها و هر جایی که دمای بالا نیاز است استفاده شود.

ترموکوپل نوع S و نوع R توانایی اندازه‌گیری دما از 0 تا 1480 درجه سانتیگراد را دارند و باید به این نکته توجه داشت که مانند ترموکوپل نوع k دمای منفی را اندازه‌گیری نمی‌کند.

چگونه دما را با ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R اندازه‌گیری کنیم ؟

این محصول می‌تواند دما را بوسیله یک ولت‌متر ساده اندازه‌گیری نماید. بدین منظور، ولتاژ خروجی بدست آمده را باید به دمای نظیر آن تبدیل نمود.

برای داده‌برداری می‌توان ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R را به یک داده‌بردار متصل کرد و داده‌ها را درون یک سیستم ذخیره کرد که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید قسمت داده‌برداری را مطالعه کنید.

برای این منظور شرکت پایاسنس یک نرم‌افزار داده‌برداری مناسب برای انواع ترموکوپل‌ها توسعه داده است که می‌توان داده‌ها را در یک کامپیوتر ذخیره نمود و نتایج را برای استفاده استخراج کرد.

همچنین، ادواتی برای اندازه‌گیری دما وجود دارد که امکان داده‌برداری لحظه‌ای در آن وجود دارد که بصورت خیلی ساده می‌توان ترموکوپل را به آن متصل کرد و دما را با آن اندازه‌گیری نمود.

باید به این نکته توجه داشت که وسایل اندازه‌گیری برای هر ترموکوپل بدلیل نمودارهای متفاوت آنها یکسان نبوده و باید وسایل مربوط به همان نوع ترموکوپل خریداری شود.

خطا و تلورانس ترموکوپل نوع S و ترموکوپل نوع R چقدر است ؟

در زمان انتخاب ترموکوپل باید به این نکته توجه داشت که هر ترموکوپلی با توجه به آلیاژ بکار رفته در آن و خطی سازی صورت گرفته برای آن می‌تواند باعث ایجاد خطا شود.

ترموکوپل نوع R و S، بدلیل آلیاژ مناسب بکار رفته در آن دقت بالایی به نسبت دیگر ترموکوپل‌ها دارد و برای مکان‌هایی که احتیاج به دقت و مداوت بالا دارد، بهتر است که از این نوع ترموکوپل استفاده شود.

بطورکلی این محصول خطایی در حدود 1 الی 2 درجه دارد و خطای آن را می‌توان با 0.25 درصد تخمین زد.

از ریسک‌های خرید ترموکوپل بی‌کیفیت مطلعید؟

اگر در هنگام خرید ترموکوپل نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های لازم آنها آگاهی لازم را دارید؛ و همچنین بر کاربرد انواع مختلف آن اشراف دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از ترموکوپل بی‌کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و دقت اندازه‌گیریتان را به شدت پایین خواهد آورد.

بهترین راه انتخاب و سفارش ترموکوپل مورد نیازتان

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع ترموکوپل‌ها، می‏‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت پایاسنس در تماس باشید. انتخاب مناسب‌ترین محصول با توجه به کاربرد شما یکی از مواردی است که  حتماً باید به آن دقت شود.

برای رفع نیازتان با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به حرفه‌تان، با کیفیت‏‌ترین و مناسب‌ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت