خرید نازل آب پاش پوردی

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. خرید نازل آب پاش پوردی
خرید نازل آب پاش پوردی

اگر به دنبال خرید نازل آب پاش پودری هستید پیش از هر چیز بهتر است بدانید در دنیای صنعتی امروزی، استفاده از نازل های آب پاش پودری بسیار گسترده شده است. به عبارت دیگر، نازل ها نقش بسیار مهمی را در احتراق ایفا می کنند. در صورت عدم استفاده ی درست از این نوع نازل ها، عملیات احتراق پاک، ثابت و همچنین مقرون به صرفه تقریباً غیرممکن خواهد بود. لازم است تا تکنسین ها به طور دقیق کار با این نازل ها و همچنین نحوه ی عملکرد آن ها را یاد بگیرند.

در این مقاله، نحوه ی عملکرد نازل آب پاش پودری و همچنین انواع آن را معرفی خواهیم کرد. 

نحوه ی عملکرد نازل آب پاش پودری

به منظور درک نحوه ی عملکرد نازل آب پاش پودری ابتدا باید نگاه دقیق تری بر روی مسیر حرکت سوخت در شیارهای کوچک روی نازل انداخت. سوخت از درون فیلتر عبور می کند و حرکت آن تا پیچ پایین نازل و سوراخ های اطراف ادامه می یابد. از آنجا به بعد، وارد شیارهای مخروطی می شود. 

همچنین اگر به دنبال اطلاع از قیمت و یا خرید نازل سوخت با کیفیت به همراه گارانتی معتبر هستین، می‌توانید از محصولات شرکت پایاسنس دیدن نمایید…

سپس، سخت تحت فشار وارد محفظه احتراق می شود. در این مسیر، کمی از فشار سوخت تبدیل به انرژی چرخشی می گردد به طوری که سوخت در محفظه ی احتراق دارای حرکت دورانی بسیار قوی است. این حرکت دورانی باعث می شود تا سوخت به سرعت به سمت دهانه ی نازل حرکت کند. 

سرعت حرکت نازل آنقدر زیاد است که لوله ی سوخت در دهانه ی نازل شکل می گیرد. با کمک آن بخش از فشار که به حرکت دورانی تبدیل نشده است، لوله ی سوخت از دهانه ی نازل خارج می شود. در نهایت، سوخت به قطرات بسیار کوچکی تبدیل می شود. 

نحوه ی عملکرد نازل آب پاش پودری

نازل آب پاش پودری باید در کجا قرار گیرد؟

تولیدکنندگان آب پاش پودری، آزمایشات بسیار زیادی در جهت پیدا کردن محل دقیق نازل در مشعل ها انجام می دهند. نازل آب پاش پودری باید در جای درست و دقیق قرار گیرد تا بهترین نتایج احتراق به دست آیند. در نتیجه، نازل همیشه باید بر اساس دستورالعمل مشخص شده توسط سازنده در جای درست و دقیق قرار بگیرد. 

در صورتی که تعویض نازل ضروری است، نازل جدید باید دقیقاً در جای نازل قبلی قرار بگیرد تا تغییری در الگوی پاشش به وجود نیاید. در صورتی که نازل خیلی جلوتر قرار گیرد، سرعت هوای اطراف خیلی زیاد می شود و اغلب منجر به انفجار می گردد. در این حالت، اگر شعله تشکیل شود، آن پخش خواهد شد. اگر نازل عقب تر قرار گیرد، منجر به جاری شدن سوخت از لوله ی مشعل می گردد. 

انواع نازل های آب پاش پودری

نازل های آب پاش پودری به منظور برآورده کردن طیف وسیعی از نیازها، در انواع مختلفی ساخته می شوند. با این وجود، آن ها را بر اساس الگوی پاشش می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

نازل مخروطی توخالی

نازل مخروطی توخالی که با نام نازل های نوع A نیز شناخته می شوند، اکثراً در مشعل هایی با الگوی هوای مخروطی توخالی بکار می روند. توزیع قطره در این نوع نازل ها در بیرون قسمت مخروطی است که منجر به اشتعال خوب و احتراق بی سر و صدا می شود. 

نازل مخروطی توپر

نازل های مخروطی توپر را با نام نازل های نوع B هم می شناسیم. الگوی پاشش در این نوع نازل ها به گونه ای که قطرات به طور نسبتا‍ یکنواخت و با الگوی کامل از نازل خارج می شوند. هر چه نرخ جریان بیشتر باشد، الگوی پاشش توخالی تر می شود، به خصوص در نرخ جریان بالاتر از 8.00 GPH. نازل های مخروطی توپر دارای اشتعال ملایم و احتراق موثر هستند. به همین دلیل است که از آن ها بیشتر در مشعل های بزرگ تر استفاده می شود. 

نازل مخروطی توپر

نازل های نوع W

نازل های نوع W چیزی بین نازل های مخروطی توخالی و توپر هستند. در واقع، آن ها را نه می توان یک نازل مخروطی توخالی و نه یک نازل مخروطی توپر دانست. با این وجود، می توان از نازل های نوع W هم به جالی نازل های مخروطی توخالی و هم نازل های مخروطی توپر بین 0.4 تا 8.00 GPH استفاده کرد. لازم به ذکر است که هر چه نرخ جریان پایین تر باشد، الگوی پاشش توخالی تر خواهد بود. 

نازل های نوع AR-D

نازل های نوع AR-D از نوع نازل های مخروطی توپر شبیه به نوع B هستند. با این تفاوت که تمرکز قطرات در مرکز مخروطی است. استفاده از این نوع از نازل ها برای مشعل هایی با ظرفیت کم تا متوسط بسیار رایج است (تا جریان 2 GPH). 

نازل های نوع R-D

نازل های نوع R-D دارای تمرکز بالای قطرات در مرکز مخروطی پاشش هستند. استفاده از این نوع مشعل ها به طور خاص برای مشعل هایی با الگوی هوای توپر متمرکز توصیه می شود. متوسط اندازه ی قطره کمی درشت تر از نازل مخروطی توپر استاندارد نوع B است (تا جریان 2 GPH). 

نازل های MH

نازل های MH بیشتر برای مصارف خانگی کم ظرفیت طراحی و ساخته می شوند. این نوع نازل ها، مشکلات مرتبط با نرخ جریان های پایین را به حداقل می رسانند. 

نازل های نیمه توپر

نازل های نیمه توپر دارای زاویه پاشش 60، 70 و 80 درجه هستند. این نوع نازل ها که با نام نازل های SS نیز شناخته می شوند، قابل تعویض با یکدیگر می باشند. 

نحوه ی درست تعویض نازل آب پاش پودری

گاهی اوقات، با جایگزین کردن یک نازل آب پاش پودری با دیگری، مشکلات بسیار جدی به وجود می آید. دلیل است مشکل ساز بودن تعویض نازل، تفاوت در طراحی نازل های مختلف می باشد. علاوه بر این، روش های تولید همچنین تست نازل از نظر زاویه پاشش، الگوی پاشش و کیفیت نیز با یکدیگر متفاوت هستند. 

در بسیاری از موارد، به راحتی می توان نازل هایی که از نظر الگو و زاویه ی پاشش شبیه به یکدیگر هستند را با هم تعویض کرد. با این وجود، در برخی از موارد، دو نازل ممکن است از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر باشند اما تفاوت بسیار زیادی با هم دارند و قابل تعویض نیستند. در چنین مواردی، بهترین کار این است که با تولیدکننده در این مورد مشورت کنید. 

اگر امکان صحبت کردن با تولید کننده ی نازل آب پاش پودری برایتان فراهم نیست، صحیح و خطا آخرین راه حل خواهد بود. ابتدا، نازل هایی با نرخ جریان کمی بالاتر یا کمی پایین تر را امتحان کنید. سپس، نازل هایی با زاویه پاشش کمی بزرگ تر با کوچک تر و در نهایت، نازل هایی با الگوی پاشش کمی توپرتر یا توخالی تر را امتحان کنید تا در نهایت، به بهترین گزینه ی ممکن دست پیدا نمایید. 

تعویض نازل آب پاش پودری

تا چند وقت می توان از نازل آب پاش پودری استفاده کرد؟

تا زمانی می توان از نازل آب پاش پودری استفاده کرد که درصد منطقی از کربن دی اکسید و دوده وجود داشته باشد. با این وجود، تخمین مدت زمان دقیق استفاده از نازل آب پاش پودری چندان راحت نیست چراکه بستگی به تعداد ساعت های کار کردن آن و میزان تمیز بودن سوخت عبوری از نازل دارد. 

لازم به ذکر است که نازل آب پاش پودری ممکن است سوراخ شود. به منظور توضیح این موضوع باید درک درستی از حجم سوخت درون نازل داشته باشید. به طور کلی، یک نازل آب پاش پودری در حالت عملکرد معمولی تقریباً 2650 ساعت کار می کند. 

اگر بخواهیم این موضوع را به صورت دیگری توضیح دهیم، باید بگوییم: سوخت خارج شده از درون نازل را مانند یک جت در نظر بگیرید، این سوخت نازل را با سرعت m.p.h 45 ترک می کند. به عبارت دیگر، طول این جت حدود 120000 مایل (چهار و نیم برابر خط استوا) خواهد بود.

عدم استفاده از فیلتر یا شاید هم فیلتر پمپ، وجود گرد و غبار و غیره می تواند طول عمر نازل آب پاش پودری را کاهش دهد. خطر دیگر این است که تابش حرارتی موجب کاهش کیفیت سوخت و تشکیل دوده در نوک نازل می شود. این خود منجر به کاهش طول عمر نازل می گردد. 

نکات مهم هنگام خرید نازل آب پاش پودری

هنگام خرید این نوع نازل آب پاش پودری باید به یک سری از نکات توجه کرد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • کیفیت
  • ظرفیت بر اساس گالن در ساعت (gph)
  • زاویه پاشش
  • نوع یا الگوی پاشش (نازل مخروطی توپر، نازل مخروطی توخالی و نازل نوع W)
  • فیلتر متناسب با نازل – هنگام خرید نازل باید فیلتر را بر اساس متناسب با آن را بر اساس جدول ارائه شده توسط سازنده، انتخاب کرد.

نکته ی مهم هنگام خرید لوازم جانبی نازل آب پاش پودری ، تطبیق شماره ی روی قطعات با شماره ی نازل است. به همین دلیل است که باید توضیح مختصر آن ها را به دقت مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره می توانید با ما تماس برقرار کنید.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت