خرید کنترلر دما جومو (ترموستات جومو)

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. خرید کنترلر دما جومو (ترموستات جومو)
خرید کنترلر دما جومو ترموستات جومو

اگر قصد خرید ترموستات جومو را دارید بهتر است بدانید کنترلر دما جومو یکی از با کیفیت ترین و دقیق ترین کالاهای موجود می‌باشد. ترموستات جومو معمولا برای کاربردهای صنعتی و یا آزمایشگاه های با کیفیت استفاده می‌شود. این کالا دارای کنترل کننده ی دما دستگاهی است که برای تثبیت دمای یک فرآیند در یک مقدار مطلوب از پیش تعیین شده مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه شامل سری های مختلفی است که باید با توجه به نیاز مورد نظر خود انتخاب شود. برای این منظور شما می‌توانید با کارشناسان شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با بهترین قیمت و کیفیت ، کالایی با اصالت در اختیار شما قرار دهند.

نام صنعتی : کنترلر دما جومو

نام ها و انواع: ترموستات جومو | ترموستات جومو آلمان | ترموستات جومو دیترون | جومو dTron | کنترلر دما ترموکوپل جومو | نمایشگر دما جومو

معرفی ترموستات جومو

کنترلر دما جومو دما دستگاهی است که برای تثبیت دمای یک فرآیند در یک مقدار مطلوب از پیش تعیین-شده مورد استفاده قرار می گیرد. ساده ترین نمونه ی کنترل کننده های دما ترموستات های رایجی هستند که در منازل استفاده می شوند. به عنوان مثال آبگرمکن های داغ از ترموستات جومو برای کنترل دمای آب و ثابت نگه داشتن آن روی یک مقدار مشخصِ تعیین شده از قبل استفاده می کنند.

در فر آشپزخانه نیز از کنترل کننده های دما استفاده می گردد. در واقع وقتی دمای فر را روی مقدار مورد نظر خود تنظیم می کنیم، کنترلر دما جومو داخل فر را به طور مداوم نظارت می کند. چنانچه دمای فر از مقدار تنظیم شده کمتر شود، کنترل کننده سیگنالی را برای فعال کردن گرما ساز ارسال می کند تا بدین ترتیب دمای فر مجدداً افزایش یافته و به مقدار تنظیم شده بازگردد. در یخچال ها نیز از ترموستات استفاده می شود. به این صورت که اگر دمای یخچال بیش از حد زیاد شود، کنترل کننده وارد عمل شده و دمای یخچال را مجدداً کم می کند.

بنر کنترلر دما جومو ترموستات جومو

کاربردهای رایج کنترل کننده های دما جومو در صنعت

کنترل کننده دما جومو در صنایع گسترده ی مختلفی برای مدیریت فرآیندها یا عملیات تولید مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از کاربردهای رایج کنترل کننده های دما در صنایع عبارتند از ماشین های قالب گیری تزریقی روزن رانی و تزریقی پلاستیک، دستگاه های شکل دهی حرارتی، دستگاه های بسته بندی، فرآوری غذایی، ذخیره-سازی مواد غذایی و بانک های خون.

همچنین اگر به دنبال خرید کنترلر دما هانیانگ و یا دیگر کنترلر های دما هستین می‌توانی از محصولات گروه صنعتی پایاسنس دیدن نمایید…

قسمت های تشکیل دهنده ی ترموستات جومو

همه ی کنترل کننده ها از چند بخش مرسوم تشکیل می شوند. در درجه ی اول، کنترل کننده ها شامل یک بخش ورودی هستند. در بخش ورودیِ کنترل کننده یک متغیر از فرآیندِ تحت کنترل اندازه گیری می شود. واضح است که در کنترل کننده های دما، متغیر اندازه گیری شده دما است.

ورودی های کنترلر دما جومو

کنترل کننده های دما می توانند چندین نوع ورودی داشته باشند. در واقع نوع حسگر دما و سیگنال مورد نیاز ممکن است بسته به نوع فرآید تحت کنترل متفاوت باشد. حسگرهای ورودی مرسوم برای کنترل کننده های دما، ترموکوپل ها و دستگاه های حرارتی مقاومی (RTD ها) هستند که ورودی های خطی از جنس میلی ولت و میلی آمپر دارند. از بین انوع ترموکوپل ها نیز ترموکوپل های استاندارد رایج عبارتند از ترموکوپل های نوع J، K، T، R، S، B ، PT100 و ….

تنظیمات کنترلر دما جومو را می توان به گونه ای انجام داد که سیگنال ورودی آن ها از حسگر RTD دریافت شود. حسگر RTD مرسوم یک حسگر پلاتینیوم 100 اهم یا همان سنسور pt100 است.در سوی مقابل کنترل کننده های دما را می توان به گونه ای تنظیم کرد که سیگنال ورودی آن ها ولتاژ یا جریان الکتریکی در محدوده ی میلی ولت، ولت یا میلی آمپر باشد. این سیگنال ها می توانند از دیگر انواع حسگرها مانند حسگرهای فشار، سطح یا جریان سیّال وارد کنترل کننده شوند. به طور معمول سیگنال های ولتاژ ورودی به صورت 0 تا 5 ولت مستقیم (DC)، 1 تا 5 ولت مستقیم، 0 تا 10 ولت مستقیم و 2 تا 10 ولت مستقیم هستند.

از طرفی ترموستات جومو می توانند به گونه ای تنظیم شوند که سیگنال های ولتاژ چند میلی ولتی را از حسگرهایی که محدوده ی ولتاژ آن ها 0 تا 50 میلی ولت مستقیم و 10 تا 50 میلی ولت مستقیم است، دریافت نمایند. این کنترل کننده ها همچنین قابلیت دریافت سیگنال های جریان الکتریکی چند میلی آمپری – مانند 0 تا 20 میلی آمپر یا 4 تا 20 میلی آمپر – را نیز دارند.

کنترلر دما جومو نمایشگر جومو

تشخیص خطای سنسور ورودی

یکی از ویژگی هایی که معمولاً در کنترل کننده ها تعبیه می شود، توانایی آن ها در تشخیص خطای حسگرهای ورودی یا عدم دریافت سیگنال از آن ها است. این ویژگی را به اصطلاح می توان آشکارسازی عیب حسگر نامید. چنانچه عیوب حسگرها آشکارسازی نشود، شرایط معیوب ناشی از عملکرد نادرست آن ها می تواند آسیب های جدی به تجهیزی که تحت کنترل قرار دارد، وارد کند. اما وجود این ویژگی سبب می شود که کنترل کننده در شرایط عیب با آشکارسازی عملکرد نادرست حسگرها بلافاصله فرآیند تحت کنترل را متوقف سازد.

خروجی های کنترلر دما جومو

هر کنترل کننده علاوه بر بخش ورودی، بخش دیگری به نام خروجی نیز دارد. از هر خروجی کنترل کننده می توان برای انجام پاره ای از وظایف شامل کنترل یک فرآیند (مانند روشن کردن یک منبع گرمایش یا سرمایش)، اعلام هشدار یا انتقال مجدد متغیر فرآیند به کنترل کننده ی منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) یا ثبات استفاده کرد.

خروجی های معمول کنترلر دما جومو عبارتند از خروجی های رله، درایورهای رله ی حالت جامد (SSR)، ترایاک و خروجی های آنالوگ خطی. خروجی رله معمولاً یک رله ی تک قطبیِ دو مسیره (SPDT) است که ولتاژ هسته ی آن از نوع مستقیم می باشد. انرژی هسته ی این رله توسط کنترل کننده تأمین می شود و با انرژی دار شدن هسته، کنتاکت های رله از هم جدا می شوند. با جدا شدن کنتاکت ها، امکان کنترل یک منبع ولتاژ بیرونی فراهم می شود که وظیفه ی آن تأمین انرژی هسته ی یک کنتاکتور گرما سازِ بسیار بزرگ تر است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که جریان نامی کنتاکت های رله معمولاً کمتر از 2 آمپر می باشد. این کنتاکت ها می توانند یک کنتاکتور گرماساز با جریان نامی بین 10 تا 20 آمپر را – که در دستگاه های گرماساز کاربرد دارد – کنترل کنند.

یک نوع دیگر از خروجی های ترموستات جومو ، درایور SSR است. خروجی های درایور SSR خروجی هایی از جنس منطقی هستند که یک رله ی حالت جامد را روشن یا خاموش می کنند. بیشتر رله های حالت جامد نیاز به ولتاژ مستقیم (DC) 3 تا 32 ولت برای روشن شدن دارند. به عنوان مثال سیگنال روشن سازی 10 ولتی یک درایور SSR می تواند سه رله ی حالت جامد را راه اندازی نماید.

کنترلر دما جومو نمایشگر جومو

خروجی ترایاک

ترایاک تجهیزی است که می تواند همان عملکرد رله را بدون نیاز به بخش های متحرک داشته باشد. ترایاک یک تجهیز حالت جامد است که می تواند جریان های الکتریکی کمتر از یک آمپر را کنترل کند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که خروجی های ترایاک ممکن است مقادیر اندکی جریان بیرون رونده (فراری) نیز داشته باشند که این جریان معمولاً کمتر از 50 میلی آمپر است.

این جریان تأثیری بر عملکرد مدارهای داخلی کنتاکتور گرما ساز ندارد. اما اگر خروجی ترایاک کنترلر دما جومو به یک مدار حالت جامد دیگر مانند ورودی یک PLC اتصال یافته باشد، این جریان می تواند مشکل ساز شود.

چنانچه این نگرانی در مورد ترایاک وجود داشته باشد، استفاده از کنتاکت های رله ی استاندارد انتخاب بهتری خواهد بود. زمانی که خروجی های این رله غیر فعال هستند و کنتاکت ها باز شده اند، جریان خالص خروجی رله برابر با صفر خواهد بود. در برخی کنترل کننده ها از خروجی های آنالوگ استفاده شده است که سیگنال خروجی آن ها به صورت ولتاژ 0 تا 10 ولت یا جریان 4 تا 20 میلی آمپر می باشد. این سیگنال ها به گونه ای کالیبره شده اند که تغییرات سیگنال به صورت درصدی از تغییرات خروجی قابل بیان باشد.

به عنوان مثال اگر کنترل کننده سیگنال 0% ارسال کند، خروجی آنالوگ آن ها صفر ولت یا 4 میلی آمپر است. اگر کنترل کننده سیگنال 50% ارسال کند، خروجی 5 ولت یا 12 میلی آمپر خواهد بود. به همین ترتیب اگر سیگنال خروجی کنترل کننده 100% باشد، به معنی خروجی 10 ولت یا 20 میلی آمپر است.

کنترل پذیری سیستم های حرارتی الکتریکی

وظیفه ی اساسی یک کنترلر دما جومو مقایسه ی دمای واقعی یک فرآیند با مقدار نقطه ی تنظیم آن و سپس ایجاد یک سیگنال خروجی به منظور بازگرداندن مقدار کمیت تحت کنترل به مقدار مطلوب آن است. کنترل کننده یک بخش از کل سیستم کنترل است. لذا برای انتخاب کنترل کننده ی مناسب بایستی کل سیستم را مورد بررسی قرار داد. برای انتخاب یک کنترل کننده بایستی موارد زیر را مد نظر قرار داد :

  1. نوع حسگر ورودی به ترموستات جومو (ترموکوپل، RTD، کارت و محدوده ی دما)
  2. محل نصب حسگر
  3. الگوریتم کنترلی مورد نیاز (روشن/ خاموش، تناسبی، PID، PID ی قابل تنظیم)
  4. نوع سخت افزار خروجی مورد نیاز (رله ی الکترومکانیکی، SSR، سیگنال خروجی آنالوگ)
  5. خروجی های اضافه یا نیازمندی های دیگر سیستم کنترل (نشانگر دما و/ یا نقطه ی تنظیم، خروجی های سیستم سرمایش، هشدارها، حدود، ارتباطات رایانه ای و غیره)
بنر نمایشگر جومو ترموستات جومو dtron

گریدها و فروش ترموستات جومو به چه صورت است ؟

فروش کنترلر دما جومو هم به صورت آزماشگاهی و هم به صورت صنعتی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

ترموستات جومو این شرکت در گریدها و مدل های مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. کنترلر کننده دما جومو
  2. ترموستات جومو
  3. جومو dTron
  4. جومو diraTron
  5. جومو iTron

قیمت کنترلر دما جومو چقدر است ؟

قیمت ترموستات جومو و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید ترموستات جومو بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید کنترلر دما جومو بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید ترموستات جومو نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش کنترلر دما جومو شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

کنترلر دما جومو dtron

گریدها و فروش ترموستات جومو به چه صورت است ؟

فروش کنترلر دما جومو هم به صورت آزماشگاهی و هم به صورت صنعتی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

ترموستات جومو این شرکت در گریدها و مدل های مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. کنترلر کننده دما جومو
  2. ترموستات جومو
  3. جومو dTron
  4. جومو diraTron
  5. جومو iTron

قیمت کنترلر دما جومو چقدر است ؟

قیمت ترموستات جومو و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید ترموستات جومو بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ترموستات جومو dtron

ریسک خرید کنترلر دما جومو بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید ترموستات جومو نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش کنترلر دما جومو شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت