خرید کابل حرارتی ( هیت تریسینگ )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. خرید کابل حرارتی ( هیت تریسینگ )
خرید کابل حرارتی

اگر به دنبال خرید کابل حرارتی هستید بهتر است بدانید کابل حرارتی یا هیت تریس، که همیشه کابل هیت تریسینگ نامیده می شود ، گونه ای از کابل صنعتی خاص است که تولید گرما میکند. همچنین، برای اهداف مختلفی مانند نگهداری فرایندهای صنعتی، در حفاظت لوله ها و مجراها از یخ زدگی، ذوب کردن برف و یخ به ترتیب در آبراه ها و سدها استفاده می شود. به طور کلی، هیت تریس بهره وری صنعتی و همچنین حفاظت لوله ها از ترکیدن را افزایش میدهد.

نام صنعتی : کابل حرارتی | Heat Tracing

نام ها و انواع: هیت تریسینگ | کابل هیت تریس | کابل گرمایشی | الکتریکال هیت تریس

بنر کابل حرارتی هیت تریسینگ

کابل حرارتی چیست؟

الکتریکال هیت تریسینگ به فرایند نگهداری یا افزایش دمای لوله ها و مجاری ها با کابل های ویژه ی مهندسی شده گفته می شود. در فصل زمستان، دما بسیار سرد بوده و به دماهای بسیار پایین و حتی یخ زدگی سقوط می کند. در چنین مواقعی، کسب و کارها میتوانند از تریس هیتینگ به عنوان یک راه حل برای حفاظت از لوله ها و مجاری حائز اهمیت در برابر یخ زدن در دماهای زیر صفر روی بیاورند.

زمانی که دما به مرز یخ زدگی افت کند، لوله ها یخ می زنند که ممکن است منجر به ترکیدن آنها به خاطر انبساط یخ شود. بنابراین، کابل حرارتی به جلوگیری از یخ زدن آب در لوله ها و مجاری با حفظ دما در سطح طراحی شده کمک کند.

کابل حرارتی می تواند در فرایندهایی که نیازمند حفظ دما هستند، مثل عایق کاری لوله های بخار نیز اجرا شود. مثال دیگر می تواند زمانی باشد که مایعات نیاز به نگهداری در دمای مشخصی دارند تا بتوان آنها را بطور ایمن انتقال داد. برای چنین فرایندهایی، هیت تریسینگ حتی در غیاب دماهای یخ زدگی مناسب است.

هیت تریسینگ چگونه کار میکند؟

تریس هیتینگ با اتصال کابل های ویژه مهندسی شده که از یک المنت مقاومتی ساخته شده اند به لوله یا مجرا حاصل می شود. بدین منظور سپس از کابل حرارتی استفاده می شود تا بتوان دما را با جایگزینی اتلاف حرارتی با خروجی توانشان حفظ کنند. طبق قانون اهم، عبور ولتاژ از یک سیم یا کابل منبعی از توان تولید می کند که متعاقبا توسط سیستم هیت تریسینگ به انرژی گرمایی تبدیل می شود.

کابل های تریس هیتینگ دارای دو سیم هادی مسی موازی هستند که با یک رشته مقاومتی در یک محدوده ، گرمایش ایجاد می کنند. با ولتاژ ثابت تامینی، وات ثابتی تولید میشود که ناحیه را گرم می کند. کابلهای تریس هیتینگ با یک ترموستات مانیتور میشوند تا اطمینان حاصل شود که مقدار درستی انرژی گرمایی تولید شود تا کابل کمتر یا بیش از حد گرم نشود. همچنین اگر به دنبال خرید سیم المنت و یا کابل حرارتی هستین در ادامه با ما همراه باشید….

کابل حرارتی کابل گرمایشی
هیت تریسینگ کابل حرارتی

انواع مختلف کابل حرارتی کدامند ؟

به طور کلی 3 مدل کابل حرارتی وجود دارد که بر اساس کاربرد مورد نظر باید یکی از انتخاب نمود.

کابل هیت تیرسینگ مقاومت سری ، کابل حرارتی Mi

کابل گرمایشی مقاومت سری از سیمی با مقاومت بالا که عموما در یک پوشش محافظ عایقکاری و محصور شده تشکیل شده است. زمانی که به آن ولتاژ مشخصی اعمال شود، انرژی گرمایی از مقاومت سیم تولید می شود. این کابل های که به کابل حرارتی Mi نیز شهرت دارند کاربرد زیادی در میادین بزرگ دارد.

فایده یک کابل حرارتی مقاومت سری این است که هزینه کمتری نیاز دارد و می تواند برای خطوط طولانی تر، دماهای خیلی بالا را حفظ کند. در نتیجه، کابل هیت تریسینگ مقاومت سری عموما طول ثابتی داشته و نمی توانند در یک میدان کوتاه شوند چون وقفه یا شکست در هرجایی در راستای خط تمام کابل را از کار می اندازد.

بنابراین، کابلهای تریس هیتینگ مقاومت سری عموما برای خطوط فرایندهای گرمایش بلندتر استفاده میشوند. با این وجود، همچنان از آنجا که ماده مقاومت امکان ذوب شدن به علت گرمایش بیش از حد دارد، نیاز به مانیتور کردن و کنترل مدار است. کابل حرارتی مقاومت سری معمولا زمانی که به گرمایش خطوط لوله بلند نیاز است مانند طرف اسکله لوله ها در پالایشگاه های نفتی و در راستای خطوط لوله نفت به کار برده می شود.

کابل حرارتی وات ثابت

کابل تریس هیتینگ وات ثابت از یک المنت حرارتی پیچیده شده حول دو سیم موازی عایق ساخته شده است. چندین منطقه در سراسر کابل حرارتی وجود دارد که وات ثابت تجربه میکنند. شکافی در عایق روی طرف های مخالف هادی ها ایجاد می شود. مدار گرمایش کوچکی سپس با فیوز کردن المنت گرمایش به سیم هادی در عرض تولید می شود و این در سراسر کابل تکرار می شود. سیم های موازی سپس از نوار اتصال به زمین با یک روکش درونی جدا میشوند.

مزیتی که کابل حرارتی وات ثابت نسبت به تریس هیتینگ مقاومت سری دارد این است که اولی حتی در صورت خطا در جایی از کابل می تواند کار کند. همچنین، طول کابل تریس هیتینگ وات ثابت به لطف عملکرد موازی آن، روی خود میدان تنظیم پذیر است. بنابراین، کسب و کارها و صنایع بسیاری نصب سیستمهای کابل حرارتی وات ثابت را به علت عملکرد آن ترجیح می دهند.

کابل هیت تریسینگ وات ثابت همیشه در زمان نصب با یک ترموستات همراه است تا توان خروجی را مانیتور و تنظیم کند. چنین تمهیدی برای جلوگیری از سوختن و گرم شدن بیش از حد در زمانی که کابل با خودش درگیر شود اندیشیده شده است.

کابل حرارتی خود تنظیم

مقاومت کابل حرارتی خود تنظیم با دما تغییر میکند. اساسا، زمانی که دما زیر حد معینی بیاید، مقاومت کابل نیز کاهش می یابد. متقابلا، اگر دما از سطح طراحی شده بالاتر رود، مقاومت کابل افزایش خواهد یافت.

کابل های هیت تریسینگ خود تنظیم از دو سیم موازی که در یک پلیمر نیمه هادی محصور هستند ساخته شده اند. پلیمر معمولا با کربنی که در آن وجود دارد از سرریز جریان در دماهای بالا جلوگیری میکند. کربن موجود در پلیمر می تواند برای تولید سطوح مختلف مقاومت و خروجی انرژی گرمایی منبسط یا منقبض شود. کابل حرارتی خود تنظیم توانایی تنظیم طولشان در میدان را دارند.

توانایی خود محدود کنندگی کابل به آن این امکان را می دهد از آنجا که قادر به کاهش خروجی اش در دماهای بالاتر است از منظر انرژی کاراتر باشد . به علت توانایی اش در نگهداری انرژی با افزایش دما، کابلهای گرمایی خودتنظیم می تواند به لطف این ویژگی ذخیره توان به کسب و کارها برای کاهش هزینه ها کمک کند.

به علاوه، کابل هیت تریسینگ خود تنظیم سطوح ایمنی را بهبود بخشیده و در مکانهای خطرناک بسیار مطلوب است. این مهم بدین علت است که وقتی دما افزایش می یابد، خروجی توان کابلها با کاهش خروجی از یک سطح مشخص تجاوز نکند. بنابراین گرم شدن بیش از حد ، ممکن است به ویژه در یک منطقه با گازها و بخارات قابل اشتعال خطرناک باشد و از این رو کابل حرارتی خود تنظیم امکان پذیر نیست.

بنر هیت تریسینگ کابل حرارتی
کابل حرارتی هیت تریسینگ کابل گرمایشی
کابل گرمایشی کابل حرارتی خود تنظیم

به چه کابل حرارتی نیاز دارم؟

انتخاب کابل هیت تریسینگ مناسب به متغیرهای متعددی بستگی دارد. اندازه لوله، دماهای مد نظر، شرایط محیطی، نوع عایق سازی و ضخامت، دماهای نگهداری، سرعت افزایش دما، سرعت گردش و نوع مواد، همگی نقشی در تعیین اینکه کدام کابل حرارتی برای استفاده شما بهترین است بازی می کنند.

الزامات مربوط به نوارپوش فلزی و روکش های فلزی چه هستند؟

نوارپوش فلزی روی تمام کابل کشی های هیت تریسینگ به منظور رعایت کد NEC برای اتصال به زمین الزامی است. نوار مزبور حفاظت مکانیکی و همچنین مسیر اتصال به زمین دارای مقاومت کم ایجاد میکند.

روی کابل خود محدود کننده SL، علاوه بر نوارپوش فلزی استاندارد، یک الاستومر ترموپلاستیکی انتخابی یا روکش بیرونی فلوروپلیمر در حضور مواد شیمیایی آلی یا زمانی که انتظار خوردگی می رود، توصیه می شود.

آیا می توان بدون تغییر مقاومت کابل را در میدان قطع کرد؟

کابل خود تنظیم و وات ثابت طوری طراحی شده است تا وات معینی به ازای هر متر ایجاد کند. تمامی کابل های وات ثابت، ماژول هایی دارند که در آنها پوشش سیم باس قطع شده اند و سیم برهنه را در نقاط متناوب با طول از پیش تعیین شده در معرض قرار می دهند.

این کابل حرارتی طوری طراحی شده است تا واتی مشخص در طول این مدار داشته باشد. این مدارها طول قرقره را مشابه اتصالات کوتاه کابلی که به صورت سری متصل می شوند تا کابل بلندی ایجاد شود متصل می نمایند. اگر مداری قطع شود، کابل تا مدار کامل بعدی گرم نخواهد شد.

چگونه الزامات کابل حرارتی را می توان تعیین کرد؟

اتلاف گرما مقدار گرمای رها شده در اتمسفر از ترکیب هدایت، همرفت و تشعشع است. پارامترهای مورد نیاز برای تعیین اتلاف های انرژی کل در یک کاربرد چند مورد از موارد زیر را در بر می گیرد.

  • دمایی که باید ثابت نگه داشته شود
  • کمترین دمای محیط مورد نظر
  • نوع، اندازه و طول لوله و لوله کشی
  • نوع و ضخامت عایق گرمایی مورد استفاده
  • اتلاف از طریق دیواره مجرا و عایق
  • سرعت گردش

انتخاب کابل حرارتی مناسب

شما باید مناسب ترین کابل حرارتی را برای سیستم خود بر پایه دمایی که باید حفظ شود، محیط، طول اتصال و ولتاژ موجود انتخاب کنید. کابل های گرمایشی زیادی برای کاربردهای هیت تریسینگ وجود دارد. اگر سرعت وات بر فوت کابل انتخابی ، بیشتر از افت گرما بر فوت باشد، ممکن است از اتصال مستقیم استفاده شود. اگر سرعت وات بر فوت کابل انتخابی ، کمتر از افت گرما بر فوت باشد، گزینه های شما چنین هستند:

  1. کابلی با وات بیشتر استفاده کنیم.
  2. اتصالات مستقیم متعدد استفاده کنیم.
  3. کابل را به شکل مارپیچی روی لوله بپیچانیم.
  4. عایقی با عامل عایق کاری یا ضخامت بالاتر بکار بریم.

همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از جزیات کابل ها با ما در تماس باشید.

کابل حرارتی صنعتی
الکتریکال هیت تریسینگ

کاربردهای کابل حرارتی در کجاهاست ؟

هیت تریسینگ عملا کاربردهای فراوانی هم در صنعت و هم در مصارف خانگی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

حفاظت از یخ زدگی

تریس هیتینگ برای حفاظت لوله ها و مجاری به وسیله حفظ دما در یک سطح مشخص بالای نقطه یخ زدن استفاده می شود. این کار با تامین انرژی گرمایی برای توازن مقدار گرمایی که از طریق هدایت از دست می رود ممکن می شود.

به خاطر داشته باشد که عایقکاری گرمایی تنها قادر به کند کردن فرایند از دست دادن گرما است اما نمی تواند مانع از رخداد کامل آن شود. بنابراین، تریس هیتینگ راه حلی برای اتلاف انرژی و پیشگیری از سرمازدگی در کسب و کار شما ارائه میدهد.

یخ زدایی سقف و ناودان

کابل حرارتی می تواند روی سقف ها و در ناودان های کسب و کار شما نصب شود تا از تجمع یخ و برف جلوگیری کند. همچنین، کابل های هیت تریسینگ یک مسیر زهکشی برای آب از یخ ذوب شده تامین کرده تا از سرریز شدن آبروها و پشت بام ها جلوگیری کند. از آنجا که می تواند باعث چکه کردن آب از شکستها و فواصل شود، سرریزی می تواند برای زیبایی ساختاری ساختمانها مضر باشد.

همچنین، وزن اضافی از تجمع اضافی برف یا یخ ذوب شده موجب تورفتگی ها و گودشدگی های سقف ها و ناودانها میشود. بنابراین، تریس هیتینگ در ممانعت از هر گونه مشکلات آبی ناخواسته در کسب و کار شما لازم است.

ضد کاویتاسیون

چون گرما دادن به مایعات غلظت و ویزکوزیته آنها را کاهش می دهد، هیت تریسینگ به کاهش احتمال کاویتاسیون در لوله ها کمک می کند. کاویتاسیون به تشکیل حباب های بخار در یک مایع گفته می شود که با تغییر فشار سریع ایجاد می شود.

زمانی که این حباب های بخار یا کاویته ها در مایع امواج شوک ترکیده یا فرو بریزند امواج شوکی تولید می شود که به درون لوله طی زمان آسیب می رسانند. همچنین، کاویتاسیون می تواند گردش مایع را در لوله ها مختل کند. بنابراین، نصب کابل حرارتی شانس کاویتاسیون را از آنجا که باعث کاهش تفاوت فشار در مایع می شود کم می کند.

آیا کابل حرارتی خود تنظیم یعنی نیازی به ترموستات نیست ؟

متاسفانه خیر. خودتنظیمی واژه ای گمراه کننده است که توسط مخترع اولیه محصول انتخاب شد. واژه دقیقتر که ما علاقه داریم استفاده کنیم خود محدودکننده است. اساسا، یک کابل هیت تریسینگ خود محدودکننده نمی تواند گرمای خود را به اندازه ای افزایش دهد که به کابل آسیب برساند.

با این وجود، به این معنی نیست که نتواند داغتر از اندازه لازم برای گرمایش شما شود! کابل های گرمایشی خود محدود کننده دمای پایین معمولا تا دمای حدود 70 درجه پیش میروند که بسیار داغتر از آنچه که برای ممانعت از یخ زدن لوله ها نیاز دارید است. کابل مقدار زیادی انرژی برای رسیدن به قله دمایی خود استفاده می کند مگر اینکه از یک کنترل کننده دما استفاده شود. در نتیجه برای استفاده بهینه و افزایش طول عمر کابل حرارتی خود تنظیم بهتر است از ترموستات استفاده شود.

حداقل و حداکثر اندازه کابل گرمایشی

طول حداکثر کابل گرمایشی که می توان بدون فیوز پراندن با اعتماد بنفس استفاده کنید به عوامل متعددی وابسته است. به ویژه، شما باید بدانید که :

  • چه نوع کابل حرارتی دارید: خود تنظیم یا وات ثابت؟ چه منبع ولتاژي؟ و در بعضی موارد، چه اندازه از سیم؟
  • اگر کابل خود تنظیم باشد، دمای حداقل کابل زمانی که راه اندازی شود چه خواهد بود؟ (کابلهای خود تنظیم هرچه سردتر شوند، برق بیشتری می کشند، بنابراین کابلی که در 10 درجه به خوبی کار کند، ممکن است اگر در دمای منفی شروع به کار کند فیوز بپراند.
  • فیوز مدار چند آمپر را تحمل می کند؟
کابل حرارتی کابل گرمایشی
انواع کابل حرارتی هیت تریسینگ

گریدها و فروش کابل حرارتی به چه صورت است ؟

فروش هیت تریسینگ هم به صورت آزماشگاهی و هم به صورت صنعتی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

کابل گرمایشی این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. کابل حرارتی التریس فرانسه
  2. هیت تریسینگ بارتک آلمان
  3. الکتریکال هیت تریس ریکم آمریکا
  4. کابل گرمایشی کرومالکس

قیمت کابل حرارتی چقدر است ؟

قیمت هیت تریسینگ و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید کابل حرارتی بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید هیت تریسینگ بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید کابل حرارتی نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش کابل حرارتی شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت