خرید پراب دما

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. سنسور مقاومتی RTD
  6. chevron_left
  7. خرید پراب دما
خرید پروب دما

شاید اولین سوالی که ذهن شما را به خود مشغول نماید. این باشد که واقعا پراب دما چیست و چه کاربردی در صنعت دارد. شاید بپرسید با وجود دماسنج های معمولی چه نیازی به پروب دما است؟ در پاسخ به این سوالات باید بگویم که پروب دما در واقع یک حسگر دمایی است. توسط پروب دما می توانید؛ دمای اجسام مختلف را اندازه بگیرید. این حس گر ها در انواع مختلفی ساخته می شود. همچنین اگر به دنبال خرید پراب دما مرغوب هستید، تا انتهای این صفحه با ما باشید.

عموما پروب های دمایی با قرار گرفتن روی جسم، پیج خوردن دور سطح، مستقر شدن داخل جسم و یا غوطه ور شدن در مایعات دما را اندازه گیری می کنند. پروب های دما به این خاطر که در مکان خاص به کار می روند اغلب سفارشی هستند و بسته به شرایط محیط کاری و ماده ای که قرار است، دمای آن اندازه گیری شود؛ طراحی و ساخته می شوند. عمدتا پروب ها را می توان با تغییر محدوده ی دما، نوع اتصال، طول کابل  و سایر مشخصات سفارشی سازی نمود تا دقیقا مناسب محل  و ماده ای باشند که قرار است؛ دمای آن اندازه گیری شود.

انواع مختلف پراب دما:

  • پروب دما نوع NTC:

این نوع از پروب های دمایی از ترمیستورهای حرارتی NTC استفاده می کنند که عمدتا بسته نیاز مشتریان و محل کاربرد پروب دما در محفظه های سفارشی قرار می گیرند. پروب های دمایی NTC معمولا ارزان قیمت تر از سایر جایگزین ها می باشند. در عین حال از دقت و حساسیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. گستره ی دمایی این نوع پروب ها محدوده ی 40- تا 120 درجه ی سانتی گراد برای  پروب های NTC اپوکسی و 250 درجه ی سانتی گراد برای پروب های با محافظ یا غلاف شیشه ای می باشد.

  • پروب دما نوع RTD:

این پروب ها از فناوری RTD استفاده می کنند و مختص قرار گیری در محفظه های مختلف برای اندازه گیری دما می باشند.عمولا سنسور های پروب RTD از پلاتین یا نیکل ساخته می شود. پروب های RTD گستره ی دمایی بزرگ تری را نسب به نوع NTC دارند و این موضوع باعث شده تا پروب های RTD گران تر از نوع NTC باشند. همان طور که قبلا اشاره شد. پروب های NTC تا دمای 250 درجه ی سانتی گراد را می توانند؛ اندازه گیری نمایند. اما پروب های RTD تا دمای 850 درجه ی سانتی گراد را می توانند؛ اندازه گیری نمایند و طول عمر پروب RTD معمولا از پروب های NTC بیشتر است.

پراب دما مختص ترموکوپل

پروب دما

پروب دمای ترموکوپل ارزان قیمت تر از پروب  های نوع NTC و RTD هستند. اما دوام بالایی ندارند و از مقاوت زیادی برخوردار نیستند. این پروب ها توسط غلاف های سفارشی مخصوص و شخصی سازی شده توسط مشتری ساخته می شوند و توانایی اندازه گیری دمای بیش از 2000 درجه ی سانتی گراد را دارند.

موارد استفاده ی پروب دما در صنایع مختلف

پروب های دما در تمامی صنایع کاربرد دارند. از پراب های دمایی در صنایع پزشکی،  اتومبیل رانی،  غذایی،  نوشیدنی و حتی ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد. نمونه هایی از کاربرد پروب هایی دمایی عبارتند از:

  • تهویه ی مطبوع
  • ترانزیت
  • برق  و خدمات
  • حفاری
  • لواز خانگی
  • آزمایشگاه ها
  • بیمارستان ها

قیمت پروب دما در بازار

 از آن جایی که پروب های دما در بازار اکثر به صورت سفارشی ساخته و تحویل مشتری داده می شوند. در (نمونه های صنعتی) نمی توان برای آن ها قیمت مشخصی در نظر گرفت. اما به صورت کلی پروب ها برساس میزان متریال به کاررفته در ساخت آن، برند سازنده، محدوده ی دمایی قابل اندازه گیری و دقت اندازه گیری قیمت گذاری می شوند. بنابراین قبل از خرید هر نوع پروب دما شرایط و محل استفاده ی پروب را به دقت بررسی نموده و شرکت تولید کننده را مطلع سازید تا پروب مناسب با شرایط کاری شما را در اختیارتان قرار دهد.

لازم به ذکر است. برخی پروب های خانگی نیز در بازار موجود است که برای اندازه گیری دمای مواد غذایی پخته شده مورد استفاده قرار می گیرد که می توان این پروب ها را به آسانی از مغازه تهیه نمود.

ملاک های انتخاب پروب دما:

  • محدوده دمایی: حتما به میزان دمای که می خواهید؛ اندازه گیری نمایید، توجه کنید. پروب ها یک گستره ی اندازه گیری دمایی دارند که در آن محدوده قادر به فعالیت می باشند.
  • میزان رطوبت: حتما در محیط های مرطوب باید از پرو ب های مقاوم در برابر رطوبت استفاده نمایید.
  • قیمت پروب: پروب ها در مدل های متنوعی تولید و ساخته می شوند که بسته به فعالیت شما، میزان حساسیت کار، رنج دمایی، ماندگاری پروب و حتی نوع برند، قیمت های پروب می تواند؛ متفاوت باشد.

شرکت پایاسنس با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و استفاده از متخصصین مجرب در این حورزه قادر است تا انواع پروب های دما را به صورت کاملا اصولی و سفارشی برای شما طراحی و اجرا نماید. جهت تماس با ما و خرید پراب دما می توانید با شماره تلفن شرکت تماس حاصل نماید. از ویژگی های محصولات تولیدی شرکت پایاسانس می توان به خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی محصولات اشاره نمود.

جمع بندی کلی:

پروب های دما، معمولا در انواع مختلفی ساخته می شوند. پروب های نوع NTC ، RTD و پروب های مختص اندازه گیری دمای ترموکوپل،  هر کدام از این ترموکوپل ها ویژگی های خاص خود را دارند و با توجه به محیطی که قرار است؛ مورد استفاده قرار گیرند و محدوده ی دمایی مواد مذاب انتخاب می شوند. پراب های نوع NTC می توانند تا دمای حداکثر 250 درجه ی سانتی گراد را نشان دهند و پروب های RTD تا دمای حداکثر 850 درجه ی سانتی گراد را می توانند اندازه گیری کنند. این دو نوع پراب دما از دوام بالایی برخوردار هستند. نوع دیگر پروب های دمایی، پروب های ترموکوپل هستند؛ این پروب ها قیمت بالایی ندارند و تا 2000 درجه سانتی گراد را اندازه گیری می کنند. این پروب ها هم چنین دوام بالایی نیز ندارند.

همچنین علاوه بر این محصول اگر به دنبال خرید تجهیزات داده برداری مرغوب با بهترین قیمت و کیفیت به همراه گارانتی معتبر هستین می‌توانین از محصولات گروه صنعتی پایاسنس دیدن نمایید.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت