تجهیزات داده برداری (دیتا اکوزیشن)

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. تجهیزات داده برداری (دیتا اکوزیشن)
خرید کارت آدام 8 کاناله

امروزه روش‌های مختلفی جهت داده برداری (دیتا اکوزیشن) از انواع سیستم‌های صنعتی و آزمایشگاهی توسعه داده شده است. این داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) می‌تواند شامل جریان، ولتاژ، دما و یا سیگنال دیجیتال باشد.

عدم استفاده از سیستم داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) مناسب با کاربرد‌های مختلف، باعث بوجود آمدن خطا و همچنین بالا رفتن غیرضروری قیمت تمام شده سیستم می‌شود. شرکت پایاسنس، سخت‌افزاری با‌کیفیت به همراه نرم‌افزار، آموزش و درایورهای مربوط را با توجه به نیاز خاص مشتری در اختیار آنان قرار می‌دهد.

داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) چیست‌؟

داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) به پروسه دیجیتال کردن داده‌هایی که از دنیای اطراف بدست می‏‌آیند اطلاق می‌شود. این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که بتوان داده‏‌ها را نمایش داد، تحلیل کرد و ذخیره نمود.

فرآیند اندازه‌گیری درجه حرارت به صورت دیجیتالی با استفاده از سنسور، همانند یک ترموکوپل است. با این تفاوت که خروجی ترموکوپل آنالوگ است و باید به دیجیتال تبدیل شود. سیستم‏‌های داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) مدرن می‏‏‌توانند شامل نرم‌افزار تحلیل داده، گزارش نویسی، اتصال به شبکه، برد داده برداری (DAQ) و کنترل از راه دور باشند.

اجزای سیستم داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن)

همه‌ی سیستم‌های داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) شامل سه جزء اصلی هستند: سنسور (ترموکوپل)، پردازش سیگنال و تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال.

داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن)

مبدل آنالوگ به دیجیتال

در هسته تمام سیستم‌های داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) یک مبدل آنالوگ به دیجیتال وجود دارد. همانطور که از نامش بر می‌آید، تراشه این سیستم اطلاعات را از سنسور گرفته و آن را  گسسته‌سازی می‌کند. گسسته‌سازی به گونه‌ای است که داده‌ها می‌تواند توسط یک پردازنده تفسیر شوند.

این سطوح گسسته، بر اساس کوچکترین تغییرات قابل اندازه‌گیری تقسیم می‌شوند. هرچه تعداد بیت‌های (Bits) سیستم تبدیل سیگنال بالاتر باشد (12 بیت، 16 بیت و غیره) تعداد سطوح گسسته شده‌ای که می‌توانند نشان‌دهنده یک سیگنال آنالوگ باشند بیشتر می‌شود. در نتیجه وضوح و کیفیت داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) بالا می‌رود.

وضوح یک مبدل سیگنال اساساً مشابه با خط‌های اندازه‌گیری یک خط‌کش است. خط‌کشی با علامت‌گذاری میلی‌متری دارای رزولوشن بیشتری نسبت به یک خط‌کش اندازه‌گیری با علامت‌های سانتی‌متری است. بر اساس اینکه شما دقتی در حد میلی‌متر می‌خواهید یا سانتی‌متر می‌توانید خط‌کش مناسب خود را انتخاب کنید. در مورد سیستم تبدیل سیگنال هم، همین موضوع صدق می‌کند.

پردازش سیگنال

برای انجام داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) با کیفیت بالا معمولاً یک مدار اضافی بین سنسور و مبدل سیگنال نیاز است. به این مدار اغلب پردازشگر سیگنال (مانند کارت آدام) گفته می‌شود و کار آن تقویت سیگنال، فیلترینگ سیگنال، خطی‌سازی، کالیبراسیون و شبیه‌سازی جانکشن سرد (CJC) است.

سنسور‌های مختلف با توجه به شرایط استفاده و نوع سیستم، نیاز به پردازش سیگنال‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال ترموکوپل‌ها، سیگنال خروجی در محدوده میلی‌ولت دارند. لذا می‌بایست قبل از ورود به مبدل، سیگنال‌ها تقویت و فیلتر شوند. در غیر این صورت داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) دقیق انجام نخواهد شد و خروجی دما با خطای غیر‌قابل‌قبول همراه خواهد بود. کارشناسان ما در شرکت پایاسنس با تجربه چندین ساله در انجام پروژه‌های صنعتی و آزمایشگاهی آماده مشاوره به شما در زمینه سیستم‌های داده برداری هستند.

دسته‌بندی سیستم‌های داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) به چه صورت است‌؟

  • دیتا لاگر‌ها (Data Loggers)

دیتا لاگینگ، ثبت‌ داده‌های جمع آوری شده در طی یک دوره زمانی است. بسته به نوع کاربرد، داده‌ها می‌توانند اندازه‌گیری‌های دما، ولتاژ، جریان، رطوبت و یا سایر سیگنال‌های مورد دسترسی باشند. دیتا لاگر (Data Logger) یک سیستم جمع آوری اطلاعات کامل به همراه یک پردازشگر داخلی و نرم افزاری از قبل تعریف شده روی آن است. این سیستم می‌تواند  مستقل عمل کند؛ قابل حمل بودنشان و کاربرد ساده آن‌ها در مصارف گوناگون باعث محبوبیتشان شده است.

  • دستگاه داده برداری

 دستگاه داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) شامل پردازشگر و مبدل سیگنال در درون خود می‏‌باشد. اما می‌بایست جهت ثبت به یک کامپیوتر وصل باشد. این دستگاه کاربرد‏های زیادی داشته و محبوبیت زیادی نسبت به دیگر سیستم‏‌ها دارد.

  • سیستم داده برداری مدولار

سیستم‌های داده برداری مدولار زمانی که تعداد کانال‌های داده برداری بالا است و سیستم‌ها پیچیده طراحی شده‌اند که نیاز به ادغام و همگام سازی انواع مختلف سنسور می‌باشد، کاربرد دارند. راه اندازی این سیستم‏‌ها بسیار پیچیده‌تر است، اما بسیار انعطاف‌پذیرتر هستند.

این سیستم‌ها گران‌ترین گزینه خرید هستند، اما بسیاری از پروژه‌های کاربردی نیاز به ویژگی‌هایی دارند که فقط این سیستم‌ها ارائه می‌کنند.

دیتا لاگر دستگاه داده برداری سیستم مادولار
هزینه  متوسط متوسط متوسط-بالا
راحتی استفاده بالا بالا متوسط
انعطاف کم متوسط بالا
تعداد کانال‌ 1-16 4-32 8-1000
دیتا لاگر دستگاه داده برداری سیستم مادولار
هزینه  متوسط متوسط متوسط-بالا
راحتی استفاده بالا بالا متوسط
انعطاف کم متوسط بالا
تعداد کانال‌ 1-16 4-32 8-1000

از ریسک‌های خرید سیستم داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) مطلعید؟

اگر در هنگام خرید سیستم داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های آن‌ها آگاهی لازم را دارید؛ و همچنین بر کاربرد انواع مختلف آن اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی‌دقتی در انتخاب و استفاده از تجهیزات داده برداری بی‌کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و دقت اندازه‌گیری‌تان را به شدت پایین خواهد آورد.

همچنین اگر به دنبال خرید تجهیزات اندازه گیری دما با کیفیت به همراه گارانتی معتبر از نمایندگی هستین، می‌توانید از محصولات گروه صنعتی پایاسنس دیدن نمایید…

بهترین راه انتخاب و سفارش سیستم داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن) مورد نیازتان.

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع سیستم‌های داده برداری‌ (دیتا اکوزیشن)، می‏‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت پایاسنس در تماس باشید. انتخاب مناسب‌ترین محصول با توجه به کاربرد شما یکی از مواردی است که حتماً باید به آن دقت شود.

برای رفع نیازتان با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به حرفه‌تان، با کیفیت‏‌ترین و مناسب‌ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت