خرید ترموکوپل مذاب آلومینیوم

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. ترموکوپل
  6. chevron_left
  7. خرید ترموکوپل مذاب آلومینیوم
ترموکوپل مذاب آلومینیوم

پیش از خرید ترموکوپل مذاب آلومینیوم بهتر است بدانید ترموکوپل در حقیقت دو سیم است که از یک سمت به هم متصل شده اند. سیم ها در ترموکپل هم معمولا هم جنس نیستند. اساس کار ترموکوپل ها بر قانون سیبک استوار است. این قانون بیان می کند که اگر به یک سر دو دسم گرما داده شود. در سیم اختلاف پتانسیل الکتریکی برقرار می شود. ترموکوپل های محدوده ی اندازه گیری وسیعی دارند. این محدوده از 180 تا 1800 درجه ی سانتی گراد را در برمی گیرد.

معمولا اتصال سرد را در قسمتی که دمای مرجع متصل می کنیم و طرف دیگر گرم را به قسمتی که می خواهیم دمای آن را اندازه بگیریم. ترموکوپل ها معمولا از نظر جنس به دو دسته فلزات پایه و فلزات قیمتی تقسیم بندی می شوند. ترموکوپل ها در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارند، یکی از موارد استفاده از ترموکوپل ها در صنایع تولید لوازم گرما زا می باشد.

برای اندازه گیری دمای مذاب آلومینیم معمولا از ترموکوپل استفاده می شود. ترموکوپل ها در نوع یک بارمصرف یا موقتی و دائمی وجود دارد که در ادامه با این ترموکوپل ها به صورت اجمالی آشنا خواهیم شد.

ترموکوپل نوع N صنعتی مخصوص کوره قابل استفاده به عنوان ترموکوپل مذاب آلومینیوم :

این ترموکوپل ها معمولا از آلیاژ های نیکل، کروم و سیلیسیوم و نیکل سیلیسوم و منیزیم ساخته می شوند. بازده دمایی این ترموکوپل از 270- درجه سانتی گراد تا مثبت 1300 درجه ی سانتی گراد متغیر است. این ترموکوپل در برابر اکسید شدن نیز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. ترموکوپل های نوع  N عمدتا در دماهای بسیار بالا، بیشتر از 1000 درجه ی سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرند و به صورت عمده غلاف این ترموکوپل ها از آلیاژ نیکل ساخته می شود.

همچنین شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره قیمت و خرید ترموکوپل کوره، از محصولات شرکت پایاسنس دیدن نمایید.

ترموکوپل نوع K قابل استفاده به عنوان ترموکوپل مذاب آلومینیوم :

ترموکوپل نوع K قابل استفاده به عنوان ترموکوپل مذاب آلومینیم

این نوع ترموکوپل یکی از رایج ترین و ارزان ترین ترموکوپل های موجود در بازار می باشد که از ترکیب دو فلز نیکل-کروم و نیکل-آلومینیم ساخته شده است. نوع میله ای ترموکوپل تیپ K می تواند در گستره ی دمایی بین  40-  درجه ی سانتی گراد تا 1300 درجه ی سانتی گراد دوام داشته باشد. ترموکوپل نوع  N  و نوع  K هر دو برای اندازه گیری دما به کار می رود و تنها تفاوت آن ها در قیمت ترموکوپل می باشد که معمولا نوع k  ارزان تر است.

از ترموکوپل های نوع  N و K در صنایع مختلف مانند صنایع پتروشیمی، نیروگاهی، فولاد و آلومینیم استفاده می شود. آلومینیم یک عنصر شیمیایی با عدد اتمی 13 است که در صنعت با حروف اختصاری  AL نمایش داده می شود. چگالی آن از سایر فلزات کمتر است، از این رو این فلز یکی از فلزات سبک به حساب می آید. این فلز در برابر اکسیژن هوا به سرعت اکسید شده و یک لایه محافظ روی خود ایجاد می کند.

 فلز آلومینیوم به علت نرم بودن و سبکی وزن به صورت گسترده در صنایع مختلف از جمله خودرو سازی مورد استفاده قرار می گیرد. نقطه ی ذوب آلومینیم 933 کلوین یا 660 درجه ی سانتی گراد می باشد. از این رو ترموکوپل انتخابی شما باید بتواند در این دما تحمل لازم را داشته باشد.

اگر نگاهی به بازده ی دمایی دو ترموکوپل نوع  N و K بیندازید، متوجه خواهید شد که هر دو ترموکوپل در این بازده ی دمایی قابلیت فعالیت دارند. بنابراین از هر دو برای اندازه گیری دمایی ذوب آلومینیم می توان استفاده نمود. اما شاید ترموکوپل نوع  K به علت قیمت ارزان تر بیشتر مورد استقبال صنعت گران قرار گیرد.

بهترین شرکت های سازنده ی ترموکوپل مذاب آلومینیوم عبارتند از:

  • برند مارشال: این برند یکی از برند آمریکایی در زمینه ساخت ترموکوپل های صنعتی می باشد.
  • برند جومو: یک شرکت بین المللی در زمینه ی ساخت ترموکوپل های صنعتی در تیپ های مختلف می باشد. این شرکت در کشور آلمان قرار دارد.
  • برند کوبولد: این شرکت نیز در کشور آلمان واقع است و در زمینه ی ساخت تجهیزات ابزار دقیق از جمله ترموکوپل ها فعالیت دارد.
  • برند توکی: یک برند چینی در زمینه تجهیزات صنعتی و اتوماسیون و ابزار دقیق مشغول فعالیت است.
  • برند لوترون: این برند نیز یک یک شرکت تایوانی است که در زمینه ساخت تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی از جمله انواع ترموکوپل ها در تیپ های مختلف فعالیت می کند.

البته برند های دیگری نیز وجود دارند؛ که در این زمینه فعالیت دارند، از جمله شرکت های ایرانی فعال  در زمینه ساخت ترموکوپل مذاب آلومینیم می توان  به شرکت پارس اشاره نمود.

در اندازه گیری دمای مذاب آلومینیوم باید ترموکوپل قدرت تحمل دمایی بین 600 تا 700 درجه سانتی گراد را داشته باشد. در صنعت مرسوم است.

برای اندازه گیری دمای ذوب آلومینیم از ترموکوپل های ثابت استفاده می شود. از آن جایی که مذاب آلمینیوم به شدت ایجاد خوردگی می نماید و از سوی دیگر ممکن است غلاف ترموکوپل با آلیاژ آلومینیم ترکیب گردد و ایجاد ناخالصی نماید؛ نمی توان از هر ترموکوپلی برای اندازه گیری دمای مذاب آلومینیم استفاده نمود. معمولا ترموکوپل مذاب آلومینیوم در دو تیپ نوک تیز و معمولی تهیه می شوند که معمولا نوع نوک تیز آن از نظر زمان پاسخ گویی سریع تر است.

جمع بندی کلی:

ترموکوپل ها برای اندازه گیری دما به کار می روند. که دارای انواع مختلفی هستند. برای اندازه گیری دمای مذاب آلومینیم نیز از ترموکوپل مذاب آلومینیوم استفاده می کنند. معمولا مذاب آلومینیم به علت خورندگی بالا بسیار حساس بوده و نمی توان از هر ترموکوپلی برای اندازه گیری دما استفاده نمود. چرا که ممکن است غلاف ترموکوپل در مذاب حل شده و ایجاد ناخالصی نماید.

از سوی دیگر ترموکوپل باید توان دمایی بین 600 تا 700 درجه ی سانتی گراد را داشته باشد. ترموکوپل های نوع  N  و  K در این دما مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. بنابراین از این ترموکوپل ها می توان برای اندازه گیری دمای مذاب آلومینیوم استفاده نمود.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت