ترموکوپل نوع k

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. ترموکوپل نوع k
ترموکوپل نوع k ترموکوپل تیپ k

خرید ترموکوپل نوع k

اگر قصد خرید ترموکوپل نوع k را دارید بهتر است بدانید ترموکوپل نوع k یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین ترموکوپل‌، جهت اندازه‌گیری دما در کاربردهای متفاوت است. این نوع ترموکوپل به دلیل داشتن نیکل مقاومت مناسبی در برابر خوردگی داشته و برای مصارف گوناگون قابل استفاده است.

با توجه به قابلیت اطمینان و دقت، این نوع ترموکوپل در گستره وسیعی از دما (از 200- درجه سانتی‌گراد تا دمای 1260 درجه سانتی‌گراد) قابل استفاده است. بهتر است برای محافظت بیشتر ترموکوپل‌ها در یک غلاف فلزی و یا سرامیکی قرار گیرند.

برای اطلاعات بیشتر درباره قیمت ترموکوپل نوع k و همچنین خرید آن، می‌توانید به یکی از شماره تماس های داخل همین صفحه تماس بگیرید و با مشاورین ما در ارتباط باشید.

ترموکوپل نوع k-ترموکوپل تیپ K

دسته‌بندی و عناصر تشکیل‌دهنده ترموکوپل نوع k چیست؟

همانطور که در بخش ترموکوپل توضیح داده شده، ترموکوپل نوع k از آلیاژهای متفاوتی تشکیل شده است. سر مثبت این نوع ترموکوپل، از ترکیب 90 درصد نیکل و 10 درصد کرومیوم ساخته شده است؛ سر منفی آن نیز دارای 95 درصد نیکل، 2 درصد آلومینیوم، 2 درصد منگنز و 1 درصد سیلیکون است.

در استانداردهای مختلف، سیم‌های مثبت و منفی ترموکوپل نوع k رنگ‌های متفاوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

معرفی استانداردهای ترموکوپل‌ نوع k:

استاندارد سیم ترموکوپل نوع k

تغییر و انحراف در آلیاژها می‌تواند باعث کاهش دقت ترموکوپل شود؛ تغییر در آلیاژ برای ترموکوپل‌های نوع k، تلورانسی بین 2 الی 3 درجه در دماهای مختلف ایجاد می‌کند.

علاوه‌براین برای داشتن دقتی بالاتر در پروژه بهتر است از ترموکوپل‌هایی با یک استاندارد استفاده نمود تا نتایج دقیق‌تری حاصل شود.

مزایا و معایب ترموکوپل نوع k چیست؟

مزایا و معایب این محصول را می‌توان به طور کلی در موارد زیر خلاصه کرد:

مزایا:

  • پایداری بالا با توجه به آلیاژ بکار رفته در آن
  • خطی سازی مناسب برای تبدیل emf به دما
  • مقاومت مناسب در برابر اکسید شدن (تا دمای 1000 درجه سانتی‌گراد)

معایب:

  • ضعف در محیط‌هایی ردیوس شده ولی در مقابل بخار فلزی مقاوم است
  • مشخصه‌های emf قدیمی در قیاس با ترموکوپل‌های B,R,S

رنج اندازه‌گیری دما توسط ترموکوپل نوع k چقدر است؟

ترموکوپل‌‌ها با توجه به آلیاژهای بکار رفته در سیم‌های آن دما را اندازه‌گیری می‌کنند؛ در نتیجه عامل اصلی رنج دمایی را آلیاژها تعیین می‌نمایند. در این میان ترموکوپل‌های نوع k به دلیل رنج دمایی بالایی که اندازه‌گیری می‌کنند بسیار پر طرفدارند.

این ترموکوپل‌ها توانایی اندازه‌گیری دما از 200- درجه سانتی‌گراد تا 1260 درجه سانتی‌گراد را دارند. (حدودا از 328- تا 2300 درجه فارنهایت)

آیا می توان برای خواندن دمای ترموکوپل نوع k از مولتی متر استفاده کرد؟

بزرگی ولتاژ ترموالکتریک بستگی به انتهای بسته (حس) و همچنین انتهای باز (اندازه‎گیری) آلیاژ سرب ترموکوپل دارد. ابزارهای حسی دما که در ترموکوپل‎ها مورد استفاده قرار می‎گیرند برای تعیین دما در انتهای حس، دمای انتهای اندازه‎گیری را در نظر می‎گیرند. بیشتر میلی‎ولت‎مترها از این توانایی برخوردار نیستند و همچنین توانایی تبدیل مقیاس غیر خطی به منظور تبدیل اندازه‎گیری میلی‎ولت به مقدار دما را ندارند.

می توان از جداول مراجعه برای تصحیح میلی‎ولتاژ خوانده شده استفاده کرد و دمای حس شده را محاسبه نمود. با این حال، مقدار تصحیح باید به طور مداوم محاسبه شود، زیرا معمولاً مقدار تصحیح در طول زمان، ثابت نیست. تغییرات کوچک دما در ابزار اندازه گیری و انتهای حس، مقدار تصحیح را تغییر می دهد.

کاربرد ترموکوپل نوع k در کجاست؟

همان‌طورکه می‌دانید رنج بالای اندازه‌گیری این نوع ترموکوپل‌ها باعث فراوانی کاربرد آن‌ها شده است. ترموکوپل نوع k توانایی اندازه‌گیری دما در آب، گاز، محیط‌های شیمیایی، موتورها، هیترهای صنعتی، بویلرها و بسیاری موارد دیگر را دارد. از این محصول در بیمارستان‌ها و صنایع غذایی نیز استفاده می‌گردد.

چگونگی اندازه‌گیری دما با ترموکوپل نوع k:

این محصول می‌تواند دما را به‌‌همراه یک ولت‌متر ساده اندازه‌گیری کند. بدین منظور می‌بایست ولتاژ خروجی بدست آمده را به دمای متناظر تبدیل نمود. برای ثبت داده‌ها می‌توان ترموکوپل را به یک سیستم داده‌برداری متصل کرد و داده‌ها را درون آن ذخیره نمود.

برای این منظور شرکت پایاسنس یک نرم‌افزار داده‌برداری متناسب با انواع ترموکوپل‌ها توسعه داده است؛ توسط آن می‌توان داده‌ها را در یک کامپیوتر ذخیره و نتایج را برای استفاده استخراج کرد.

در بسیاری از وسایل اندازه‌گیری دما، امکان داده‌برداری و ذخیره اطلاعات وجود ندارد. لذا به صورت خیلی ساده ترموکوپل را به یک وسیله اندازه‌گیری دما متصل کرده و دما را با آن می‌سنجیم.

تا چه مقدار کابل اکستنشن برای ترموکوپل نوع k می توان استفاده کرد؟

در قدم اول برای یک ابزار خاصی که دارید، مشخصات را بررسی کنید تا مشخص شود محدودیتی در مقاومت ورودی وجود دارد یا خیر؟ اما به عنوان یک قاعده سرانگشتی، حداکثر مقاومت را برابر 100 اهم قرار دهید که این بستگی به سیم دارد.

بدیهی است هرچه قطر سیم بزرگتر باشد و طول آن کمتر باشد، مقاومت کمتر می‎شود و در نتیجه از سیم بیشتری می‎توان استفاده نمود. اما اگر محیط از نظر الکتریکی دارای نویز باشد، ممکن است فرستنده (ترانسمیتر) لازم باشد تا یک سیگنال 4 تا 20 میلی‎آمپر مخابره کند تا مسافت‎های طولانی‎تری را ساپورت و در طول این مسیر در مقابل نویز الکتریکی مقاوم‎تر باشد. اطلاعات بیشتر در این مورد در قسمت کابل دنباله ارائه شده است.

کابل ترموکوپل عایق معدنی و فواید آن چیست؟

کابل ترموکوپل عایق معدنی (MI) از یک غلاف استیل بیرونی تشکیل شده است که سیم مغزی ترموکوپل نوع K را در خود جای داده است. داخل غلاف سپس با پودر اکسید منیزیم کاملاً فشرده شده پر شده تا از تماس سیم در هر نقطه به غیر از محل جوش (سر گرم) جلوگیری کند.

این روش از ساخت اجازه می دهد تا غلاف هایی با این سبک به آسانی خمیده یا شکل گرفته شوند تا طبق خواسته کاربر شکل بگیرد. با وجود شکل پذیری این نوع ترموکوپل تایپ K در حین استفاده سفت و سخت باقی می ماند. کل مونتاژ کاملا از هر دو طرف مهر و موم شده است و محافظت کاملی در برابر محیط های مختلف ایجاد می کند.
ترموکوپل های عایق معدنی طیف گسترده ای از دما را در بر می گیرند، مقاوم هستند، انعطاف پذیر اند و می توانند در طول های بالا و با طیف گسترده ای از قطرها ساخته شوند. این نوع از ترموکوپل نوع K از زمان واکنش بسیار سریعی برخوردار است. بنابراین در کاربرد هایی که نیاز به اندازه گیری تغییرات دمایی در یک بازه زمانی کوچک است بهترین گزینه این نوع ترموکوپل است.

همچنین به دلیل غلاف و عایق بودن آن این نوع ترموکوپل در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند و عمر آنها طولانی تر از سنسورهای معمولی می باشد.

کانکتور ترموکوپل نوع K

ترموکوپل نوع K به دلیل قرار گرفتن در محیط و شرایط نامناسب مانند شرایطِ گرمِ کاری کوره‎ها و ماشین‎آلات گوناگون، در معرض خوردگی و آسیب فیزیکی قرار دارند. بنابراین با توجه به این شرایط، هر از گاهی سنسورها بایستی تعویض گردند و استفاده از کانکتورهای مناسب امکان تعویض سریع، مطمئن و بدون خطای سنسورها را فراهم می‎کند و خطر اتصال ضربدری و متقاطع نیز وجود ندارد.

اگر سیم‎های ترموکوپل قطع‎کننده یا کابل‎های جبرانی در سایز و اندازه‎های مختلفی باشند، دوشاخه‎ و سوکت‎های ترموکوپل از مزیت فنی و عملی نسبت به انواع دیگر برخوردار هستند. سیم‎ها بین صفحات مواد سازگار با ترموکوپل با یک پیچ بسته شده و قطر این سیم‎ها متفاوت بوده و سیم‎های بسیار ریز تا کابل‎های رشته‎ای (حداکثر 0.75 میلیمتر مربع) را در بر می‎گیرد.

کانکتورها بر اساس رنگ کدبندی و قطبی می‎شوند و با دوشاخه‎ها و پریزهای مختلف جفت می شوند. در مورد نسخه مینیاتوری یا نسخه استاندارد 1/4 اینچی (6.35 میلی‎متر)، کانکتورها را می‎توان مستقیماً با استفاده از بوش برنجی موجود، بر روی غلاف‎هایی با قطر حداکثر 3 میلی‎متر نصب کرد. سوکت‎ها به صورت نسخه‎های ردیفی یا پانلی با نوارهای مستطیلی یا دایره‎ای عرضه و تولید می‎شوند.

کانکتورها از شیشه پر شده با ترموپلاستیک (ماده ای که در اثر گرما نرم و شکل پذیر می شود) ساخته می‎شوند تا در دماهای بسیار بالا نیز به‎درستی عمل نمایند (حداکثر دما با کارکرد مناسب کانکتورها، 220 درجه سانتیگراد می‎باشد). اگر از مواد سازگار با ترموکوپل نوع k استفاده شود، خطای اندازه‎گیری ناشی از اتصال داخلی از بین برده می‎شود و بدنه رمزگذاری شده با رنگ ISA براق، نوع ترموکوپل مورد استفاده را مشخص می‎کند.

خطا و تلورانس ترموکوپل نوع k چقدر است؟

در زمان انتخاب ترموکوپل باید به این نکته توجه داشت که آلیاژهای بکار رفته در ترموکوپل‌ها و خطی سازی صورت گرفته برای تبدیل emfها به دما می‌توانند باعث ایجاد خطا شوند.

در این بین، ترموکوپل نوع k دارای گستره خطایی بیشتری به نسبت دیگر ترموکوپل‌ها است. تولیدکنندگان عموماً دقت را برای گستره بزرگی که ترموکوپل‌های دیگر شامل می‌شوند در نظر نمی‌گیرند.

به‌طورکلی این محصول خطایی در حدود 2 الی 5 درجه در طیف‌های گوناگون دارد؛ به‌طور تقریبی می‌توان گفت ترموکوپل نوع k دارای 0.75 درصد خطا در دماهای مختلف است.

گریدها و فروش ترموکوپل نوع k به چه صورت است ؟

فروش ترموکوپل نوع k هم به صورت آزماشگاهی و هم به صورت صنعتی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری و قیمت ترموکوپل نوع K، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

فروش ترموکوپل تیپ k این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. ترموکوپل نوع K گرید A (حوش یا دستگاه)
  2. ترموکوپل نوع K گرید B

قیمت ترموکوپل نوع K چقدر است ؟

قیمت ترموکوپل نوع K و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید ترموکوپل نوع k بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید ترموکوپل نوع k بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید ترموکوپل نوع k نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه می توان ترموکوپل تیپ K را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش ترموکوپل تیپ k شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ترموکوپل نوع K و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت