خرید المنت کویل هیتر

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. خرید المنت کویل هیتر
خرید المنت کویل هیتر

اگر قصد خرید المنت کویل هیتر مرغوب را دارید بهتر است بدانید المنت کویل هیتر کارامدترین و همچنین در بسیاری از موارد مقرون به صرفه ترین نوع المنت گرمایش الکتریکی هستند. المنتهای کویل باز که غالبا در صنعت گرمایش داکت استفاده می شوند، مدارهایی باز دارند که هوا را مستقیما با کویلهای مقاومتی آویزان گرم می کنند. این المنتهای گرمایش صنعتی به سرعت گرم میشوند ، که کارایی را افزایش داده و با هزینه نگهداری کم و تعویض قطعات ارزان و آسان طراحی شده اند.

المنتهای گرمایش کویل باز عموما برای گرمایش فرایند داکت، هوای متحرک و فرها و برای کاربردهای گرمایش لوله ساخته می شوند. هیتر کویل باز در گرمایش مخزن و لوله و/یا لوله کشی فلزی استفاده میشوند. نصب یک المنت کویل باز، توزیع گرمای یکنواخت و بسیار عالی در یک سطح بزرگ را فراهم میکند.

نام صنعتی : المنت کویل هیتر

نام ها و انواع: المنت کویل | المنت مارپیچی | هیتر کویل | کویل هیتر |

المنت کویل هیتر چیست ؟

المنت کویل هیتر باز، سیم مقاومت سیم پیچی شده ای (عموما از جنس نیکل-کروم یا کانتال و همچنین نمونه های دیگر) هستند که روی یک المنت پشتیبان ثابت شده اند. انتخاب درجه صحیح سیم، نوع سیم و قطر کویل به تجربه نیاز دارد. المنتهای استانداردی در بازار موجود هستند، اما گاهی اوقات نیاز به ساخت آنها بنا به سفارش مشتری است. هیترهای  کویل به خوبی در سرعتهای هوای FPM ۸۰ کار میکنند. در سرعت های بالاتر امکان تماس سیم پیچ ها با هم و متعاقبا اتصال کوتاه وجود دارد. برای چنین شرایطی، از یک المنت میله ای یا نواری استفاده کنید.

المنت کویل هیتر ، راه حل گرمایش صنعتی غیرمستقیم برای کاهش الزامات چگالی وات یا فلاکس های گرما روی سطح لوله متصل به بخش گرم شده و جلوگیری از کک شدن یا از کار افتادن مواد حساس به گرما هستند. المنت هیتر کویل استاندارد در بازار موجود بوده و ما تعدادی در انبار داریم. عمده ی این مقاومت ها به جریان هوای ثابتی روی سیم مقاومت داشته، اما چنانچه چگالی وات به اندازه کافی کم باشد ممکن نیست که در هوای ثابت بسوزد. مزیت بزرگ المنت های گرمایش سیم پیچ باز پاسخ بسیار سریع آنهاست.

المنت کویل هیتر باز

انواع کویل هیترها کدامند ؟

کویل هیتر ها به المنت هایی گفته می‌شود که به صورت مارپیچ شده باشند. این موضوع می‌تواند هم به صورت غلاف فلزی باشد و هم به صورت سیم پیچیده شده.

المنت کویل هیتر باز

المنت های کویل از سیم مقاومت برهنه (عموما از جنس نیکل-کروم) که به پایانه ها متصل شده و بین عایقهای سرامیکی قرار گرفته است، ساخته شده است. با توجه به کاربرد مدنظر، درجه های مختلفی از سیم، نوع سیم و قطر کویل استفاده می شوند. به علت عدم پوشش سیم مقاومت و وجود خطر اتصال یک کویل با دیگر کویل ها و از کار افتادن هیتر، این نوع از المنت ها تنها برای جریانهای کم سرعت مناسب هستند.

به علاوه، عدم پوشش سیم خطراتی برای اشیا و پرسنل در ارتباط با المنت ایجاد میکند. فایده المنت های کویل هیتر این است که اینرسی حرارتی کمی دارند که منجر به پاسخ بسیار سریع آنها شده و مساحت سطح کوچک آنها باعث کاهش افت فشار میشود.

هیتر غلاف فلزی

المنتهای گرمایش غلاف فلزی از سیم مقاومت نیکل-کروم که در یک غلاف فلزی قرار گرفته، ساخته شده و با منیزیم اکسید (MGO) محاط شده اند. از انجایی که کویل مقاومت پوشیده شده است، این نوع از المنتها برای هر دو جریان هوایی کند و سریع ایده آل بوده و از تماسهای غیرارادی محافظت میکنند.

همچنین، غلاف فلزی را میتوان از بین مواد متفاوت برای حفاظت در برابر خوردگی و مقاومت محیطی برای عمر بیشتر هیتر انتخاب شود. از آن جهت که غلاف با پتانسیل افت فشار بالاتر مطابقت دارد، این المنتها را میتوان در طرحهای مختلف مانند گیره موی سنتی، تاشو و یا حتی پردار برای افزایش سطح ساخت. چنین سفارشی سازی هایی امکان میدهد که این المنتها برای کاربردهای وسیعتری طراحی شوند.

المنت فین دار کویل

مزایا المنت کویل هیتر چیست ؟

این گونه المنت ها بدلیل راندمان بالای آنها و سرعت پاسخ دهی آنها در بسیاری از صنایع مورد استفبال قرار گرفته است . برای نمونه به چند مزیت از این کالا اشاره خواهد شد. اگر به دنبال محصولی مناسب برای گرمایش فضای ساده خودتان هستید، بهتر است که المنت کویل هیتر را مد نظر قرار دهید.

  • گرما را مستقیم در جریان هوا آزاد میکنند که باعث خنکتر بودن نسبت به المنت لوله ای پره دار ( المنت فین دار ) میشود.
  • در مقایسه با المنت میله ای فین دار ، در سایز کوچکی
  • افت فشار کمتری دارد.
  • فاصله ایمن الکتریکی بزرگی ایجاد میکند.

اگر نیاز به یک شریک تجاری مطمئن برای نیازهای کاربردی صنعتی خود دارید، امروز با ما تماس بگیرید. متخصصان شرکت پایاسنس آمادگی همکاری با صنایع مختلف کشور هستند.

کاربردهای کویل هیتر کجاهاست ؟

مزیت بزرگ این نوع از المنت ها پاسخ خیلی سریع آنها است. کویل هیتر استاندارد در بازار موجود بوده و ما همواره موجودی مناسبی از این نوع المنت ها در انبار داریم. عمده ی این مقاومتها به جریان هوای ثابتی روی سیم مقاومت داشته، اما چنانچه چگالی وات به اندازه کافی کم باشد ممکن نیست که در هوای ثابت بسوزد.

  • المنت کویل هیتر برای گرمایش داکت هوا
  • کویل هیتر گرمایش کوره
  • المن کویل گرمایش مخزن
  • گرمایش لوله
  • گرمایش فلزی
  • گرمایش فر
المنت کویل هیتر
متغیرهای طراحی – خصوصیات اساسی کویل هیتر

طراحی المنت کویل هیتر نیازمند تجربه کافی در این حوزه می‌باشد. برای اینکه بتوان محصولی مناسب تحویل داد نیاز هست موارد زیر در نظر گرفته شود.

وات

چندین عامل در طراحی یک المنت کویل سفارشی را باید حین انتخاب کویل مناسب در نظر گرفت. در نگاه اول باید وات، ولت و مقاومت را برای هر کویل در هیتر تعیین کرد. نوعا، ولتاژ با مشتری و/یا کاربر نهایی مشخص میشود. وات نهایی با استفاده از مقدار جریان در دسترس و افزایش دمای مورد نیاز (∆T) محاسبه میشود (W=SCFM∙∆T /3). وات هر کویل برابر است با وات کل تقسیم بر تعداد کویلهای در مدار. اغلب هیترها کویل های یکسانی را در کل مدار به کار میبرند تا از تعادل بار اطمینان حاصل کنند.

ولتاژ

ولتاژ عبوری از هر کویل توسط مدار تعیین می شود. یک هیتر تک فاز، ولتاژ تمام خط را مگر اینکه برخی از کویلها سری باشند استفاده خواهد کرد. یک هیتر سه فاز نیز اگر به شکل مدار دلتا ( مثلث ) سیمکشی شده باشد چنین است. یک مدار ستاره ای (wye) تنها ۷/۵۷ درصد کل ولتاژ خط را در هر پایه خواهد دید. اگر دو کویل به طور سری روی پایه ها باشند، ولتاژی که به هر یک اعمال میشود، نصف ولتاژ روی پایه است.

مقاومت

مقاومت با قانون اهم (R = V2/W) محاسبه میشود. نتیجه Rhot است. اما Rhot مقاومت سیم در زمانی hsj که سیم داغ است. مقاومت با افزایش دما افزایش می یابد. پس برای رسیدن به Rcold نیاز به جبران مقدار اضافی مقاومت است. Rcold مقاومت در دمای اتاق است. آلیاژهای متنوع فاکتورهای دمایی (T.F.) مختلفی برای تعیین مقاومت داغ تا سرد دارند. به طور کلی، بسته به جنس آلیاژ از یک T.F. بین ۳٪ تا -۵٪ برای دستیابی به Rcold از Rhot استفاده میکنیم. به عنوان مثال، یک هیتر ۱۰۰۰ وات، ۱۲۰ ولتی Rhot برابر با ۴/۱۴ اهم (120V2/1000W=14.4Ω) خواهد داشت. با استفاده از T.F. -۵ درصدی به Rcold ۶۸/۱۳ اهمی می رسیم. (14.4Ω x .95 = 13.68Ω)

بنر سیم المنت هیتر کویل

مشخصات جزئی و هندسه کویل

علاوه بر طراحی و خصوصیات کویل هیتر ، هندسه کویل نیز اهمیت زیادی دارد که در ادامه توضیح کلی داده خواهد شد.

آلیاژ کویل هیتر

نکته دیگری که باید تعیین شود، نوع آلیاژ مصرفی در سیم است. هر آلیاژ ویژگی های مختلفی دارد که با توجه به نوع کاربرد در نظر گرفته میشود. بعضی آلیاژها در دماهای زیاد قوی تر بوده و برخی اکسایش در دماهای بالا را بهتر تحمل میکنند و برخی دیگر خصوصیات غیر مغناطیسی دارند.

ابعاد المنت کویل هیتر

طراح کویل می بایست کویل را در فریم هیتر مورد استفاده جای دهد. این موضوع به آنها اجازه خواهد داد تا اندازه هر کویل را که طول کشسانی (S.L.) خوانده می شود را محاسبه کند. معمولا، هر کویل ک‍ه از ماشین سیم پیچی خارج میشود، کاملا بسته بوده و هر پیچ آن در مجاور دیگری است. زمانی که کویل کش می آید، چنان باز می شود که پیچ های آن با هم تماسی ندارند.

مقداری که یک کویل باز می شود را نسبت کشسانی می گویند (S.R. = Stretch Length/Closed Length). نسبت کشسانی، یک گام هندسی از یک پیچ کویل تا پیچ مجاور آن است که در وحد قطر سیم تعریف میشود. یک کویل بسته (کشیده نشده) نسبت کشسانی برابر با ۷/۰۰ دارد. کویلی با نسبت کشسانی ۰۰/۲ دارای فضای بین پیچ هایی (S.B.T) برابر با یک قطر سیم است.

کویلی که به طور صحیح طراحی شده باشد، نسبت کشسانی بین مقادیر بیشینه و کمینه لازم برای نوع هیتر، عموما بین ۵/۲ و ۴ دارد. این ویژگی به گردش هوا پیرامون سیم برای انتقال بهتر گرما امکان می دهد. I.D. بوش دونات که به عنوان مثال در هیتر داکت برای حمایت از کویل استفاده می شود، O.D. بیشینه را برای کویل تعیین می کند. O.D. با مشخص کردن یک محور مناسب برای پیچاندن کویل کنترل می شود.

درجه سیم کویل هیتر

درجه سیم انتخابی خصوصیات بیشتری مانند هرچه سیم بهتر، مقاومت بالاتر در واحد اهم/فوت برای در نظر گرفتن دارد. به کارگیری سیم بهتر چگالی وات (W/In2) را برای یک O.D. افزایش می هد. نسبت محور به سیم (A/W) با یک سیم بهتر بزرگتر می شود. اگر نسبت A/W بسیار بزرگ باشد، کویل بسیار سست خواهد بود و شل خواهد شد. اگر بسیار کوچک باشد کویل برای کش آمدن بسیار سفت خواهد بود و بسیار سخت خواهد بود تا آن را در فریم هیتر جای داد.

المنت هیتر کویل

جمع بندی درباره المنت کویل هیتر

بعد از دیدن ساختار طراحی و فواید و ایرادات المنت کویل هیتر در برابر المنت های غلاف فلزی، میتوان نتیجه گرفت که المنت های غلاف فلزی جایگزین بهتری در بسیاری از موارد هستند. مواردی که در آنها ممکن است که المنت هیتر کویل برتری یابد عبارتند از زمانی که به افت های فشار کم و پاسخ سریع نیاز است، با این وجود قابلیت طراحی سفارشی و سیستمهای کنترلی دقیق، المنتهای غلاف فلزی را نیز برای چنین مواردی ممکن میسازد.

مشتریان نه تنها می بایست هزینه پیش رو را برای تجهیزات بسنجند، بلکه هزینه های بلند مدت تعمیر و جایگزینی، هزینه های نگهداری و هزینه های خاموشی محتمل را نیز در نظر بگیرند.

هر چه سیم المنت نیکل-کروم بدون پوشش شکننده تر باشد، احتمال خطا یا آسیب بیشتر بوده که منجر به استفاده بیشتر از المنت غلاف فلزی میشود که رد آن از سیم محافظت شده و از تماس غیر ارادی جلوگیری و ایمنی افزایش یافته است. غلاف فلزی همچنین باعث افزایش مساحت سطح برای توزیع گرما شده و توانایی مقاومت در برابر انوع بسیاری از جریان های هوایی را در کاربردهای چالش برانگیز دارد.

نکات مهم درباره هیتر کویل

المنت کویل هیتر طراحی تایید شده ای دارند که سطح المنت گرمایش بیشینه را مستقیما در برابر چریان هوا قرار میدهد. ما راهکارهای گرمایش مهندسی شده سفارشی متناسب با احتیاج های مشخص را به صورت تخصصی ارائه می دهیم.

هیتر کویل ، هیترهای هوایی هستند که مساحت سطح المنت گرمایش بیشینه را مستقیما به یک جریان هوا می دهند. جنس آلیاژ، ابعاد و درجه سیم متناسب با احتیاج مشتری از منظر استراتژی انتخاب میشوند. دما، گردش هوا، فشار هوا، محیط، سرعت رمپ، فرکانس دوره ای، فضای فیزیکی، توان موجود و عمر هیتر معیارهای کاربردی اساسی هستند که باید مد نظر قرارگیرند.

هیترهای کویل هیترهای الکتریکی هستند که گرما را با استفاده از کویلهای گرمایش تولید می کنند. یک کویل گرمایش وسیله ای است که الکتریسیته را به گرما تبدیل می کند. کویل های گرمایش در میان بیشترین مواد موجود مورد استفاده برای تولید گرما قرار دارند. کویلهای گرمایش در سر تا سر صنعت، تجارت و در زمینه محصولات مصرفی برای تولید گرما در ساختمانها ، تجهیزات، اسباب کوچک و دیگر موارد استفاده می شوند.

المنت کویل فلزی

گریدها و فروش المنت کویل هیتر به چه صورت است ؟

فروش کویل هیتر هم به صورت آزماشگاهی و هم به صورت صنعتی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

المنت کویل هیتر این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. المنت کویل هیتر سیمی
  2. المنت کویل هیتر باز

قیمت کویل هیتر چقدر است ؟

قیمت المنت کویل هیتر و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید. محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد. لذا برای خرید کویل هیتر بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

المنت کویل هیتر وات بالا

ریسک خرید المنت کویل هیتر بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید المنت کویل هیتر نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش کویل هیتر شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت