خرید المنت فلنچ دار ( فلنج دار )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. المنت
  6. chevron_left
  7. خرید المنت فلنچ دار ( فلنج دار )
خرید المنت فلنچ دار

اگر قصد خرید خرید المنت فلنج دار را دارید بهتر است بدانید المنت فلنچ دار در حقیقت یک رشته سیم نارسانا است که دارای خواصی نظیر تحمل جریان بالا و به تبع آن افزایش حرارت است. عمدتا اگر از یک سیم، جریان بسیار بالایی، بیش از آستانه ی تحمل سیم عبور کند. به علت گرمای بسیار زیادی که ایجاد می شود؛ سیم یا هادی ذوب می شود.

اما در المنت ها قضیه کاملا متفاوت است. جریان بسیار بالای عبوری از المنت نمی تواند آن را ذوب کند. المنت ها عمدتا از آلیاژ دو فلز نیکل و کروم ساخته می شوند و دارای مدل های مختلفی می باشند که معمولا به علت ارزان قیمت بودن به صورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. المنت ها معمولا در وسایل متفاوتی نظیر آبگرمکن های برقی، سشوارها، سماورهای برقی و … استفاده می شود. در کل هر جایی که با دما در صنعت سر و کار داشته باشید المنت یک پای ثابت کار است.

المنت فلنچ دار چیست؟

یکی از المنت های بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف المنت فلنچ دار می باشد. از این المنت می توان در کارخانه تولید مواد شیمیایی، صنایع آب کاری و لوازم برقی به صورت گسترده و بدون محدودیت استفاده نمود. المنت های فلنج دار به علت این که توانایی ایجاد گرمای بالا با سرعت زیاد و مصرف انرژی بسیار پایین دارند؛ از المنت های بسیار محبوب در صنایع هستند.

دلیل نام گذاری این المنت ها وجود فلنچ در این نوع المنت است. عمدتا المنت فلنچ دار در مایعات غرق می شوند و با ایجاد حرارت، مایع را سریعا گرم می کنند. اجزای این المنت شامل یک فلنچ، تعدادی پین و لوله هایی که در اطرف فلنچ جای گرفته اند.

مزیت های استفاده از المنت فلنچ دار:

خرید المنت فلنچ دار

  • دمای بسیار بالا: این المنت ها به مدد طراحی خاصی که دارند؛ می توانند تا دمای 110 درجه سانتی گراد دما تولید کنند. به این ترتیب با غوطه ور شدن در آب و یا هر ماده ی دیگری به سرعت می توانند آن را گرم نمایند. این دما از نقطه ی جوش آب بیشتر بوده و به راحتی می توان با این المنت ها آب را بخار کرد که در شست و شوی محازن و ضدعفونی کردن آن و همچنین مراحلی چون اسید شویی و … در صنایع مختلفی چون صنایع شیمیایی و آبکاری فلزات می تواند بسیار پرکاربرد باشد.
  • قابل اتصال به ترموکوپل و سنسور RTD: از آن جایی که این المنت را می توان به ترموکوپل و یا سنسور های RTD به راحت نصب نمود. بنابراین قابلیت اندازه گیری دما و هم چنین کنترل آن را خواهید داشت. به این ترتیب قادر خواهید به هر میزان که لازم است مایع خود را گرم کنید.
  • قیمت ارزان: این المنت ها بسیار ارزان قیمت هستند و به همین دلیل در صنایع مختلف به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.
  • دوام بالا: المنت های فلنج دار دارای دوام بسیار بالایی هستند و حتی در محیط های با میزان خوردگی قابل توجه هم ماندگاری مناسبی و قابل توجهی دارند. طراحی المنت های فلنچ دار به گونه ای است که در مدل های جدید این المنت طول عمر در حدود 3- 4 سال افزایش یافته است.
  • نصب راحت: این المنت ها را در هر جایی به راحتی می توانید نصب و راه اندازی نماید. هم چنین این المنت ها شرایط نگه داری بسیار ساده ای دارند و کارفرما را با چالش های جدی مواجه نخواهد کرد.
  • مصرف انرژی کم: این المنت ها با توجه به دمای بالایی که تولید می کنند، مصرف انرژی زیادی ندارند و برق کمی مصرف می کنند. بنابراین استفاده از آن در تعداد زیاد چالش چندانی برای کارخانه یا کارگاه تولید به لحاظ افزایش مصرف برق ایجاد نخواهد کرد.
  • آلودگی کمتر: این المنت ها به علت این که از جریان الکتریسیته برای گرم کردن مایعات استفاده می کنند. نسبت به گرم کن های که با سوخت های فسیلی نظیر گاز، بنزین و یا گازوئیل کار می کنند؛ آلودگی زیست محیط کمتری دارند.

کاربرد المنت فلنج دار:

از این المنت ها می توانید برای گرم کردن مایعات در انواع مخازن استفاده نماید. اگر می خواهید دمای استخر آب را گرم کنید و یا مخازن مایعات خاص را به دمای مورد نظر برسانید به راحتی می توانید با استفاده از این المنت ها به همراه یک سنسور کنترل کننده ی دما این کار را انجام دهید. از المنت های فلنچ دار می توان در استخر های آب گرم، صنایع شیمیایی و صنایع تولید لوازم گرمایشی استفاده نمود.

انواع المنت فلنچ دار از نظر انتقال گرما:

المنت های فلنج دار با انتقال حرارت مستقیم: این المنت ها به علت تماس مستقیم با ماده ای که قصد گرم کردن آن را داریم به سرعت می تواند دما را منتقل نماید و عمل گرمایش با سرعت بیشتری صورت می پذیرد.

المنت های فانچ دار با قابلیت انتقال حرارت غیر مستقیم: در این نوع المنت ها گرما به صورت غیر مستقیم منتقل شده و بنابراین سرعت انتشار گرما کمتر و در نتیجه زمان انتشار گرما بسیار بیشتر است. از این نوع المنت ها در محیط های که دارای خوردگی بسیار بالا است، نظیر محیط های اسیدی استفاده می شود. این المنت ها دارای مخزن می باشند و عمدتا در مایع غوطه ور می شوند. در صنعت این المنت ها در دو نوع  تک فاز و سه فاز تولید و به بازار عرضه می کنند.

اجزای المنت فلنچ دار چیست؟

از جمله اجزای المنت های فلنچ دار می توان به محفظه ی المنت، ترموستات، سربندی های المنت، فلنج، نقطه ی سرد و پولک های جدا کننده ی المنت اشاره نمود. اصول کار این المنت به این صورت است که حتما بایستی در مایعات غوطه ور شود. البته استثنائاتی نیز در این زمینه وجود دارد. در ساخت این المنت ها از فولاد های ضد زنگ استفاده می شود.

جمع بندی کلی:

المنت های فلنچ دار یکی از المنت های بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف است. این المنت ها به روش غوطه وری باعث گرم شدن مایعات می شوند. دمای تولیدی این المنت 110 درجه ی سانتی گراد است که به راحتی به وسیله ی آن ها می توان آب را جوش آورد. المنت های فلنچ دار را می توان توسط سنسور RTD راه اندازی نمود تا کنترل دقیق تری روی میزان افزایش دما ایجاد شود.

همچنین اگر شما به دنبال اطلاع از قیمت و یا خرید المنت فلنج دار هستید، می‌توانید از طریق یکی از شماره های داخل همین صفحه، با مشاورین گروه صنعتی پایاسنس در ارتباط باشید.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت