خرید ترموکوپل ضد انفجار ( کلگی ضد انفجار )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. خرید ترموکوپل ضد انفجار ( کلگی ضد انفجار )
ترموکوپل ضد انفجار کلگی ضد انفجار

اگر قصد خرید ترموکوپل ضد انفجار را دارید بهتر است بدانید این نوع از ترموکوپل‌ها یکی از ترموکوپل های پر مصرف در صنعت است. این نوع از حسگرهای دما به طور زیاد در سیستم کنترل خودکار صنایع شیمیایی و صنایعی که امکان احتراق وجود داشته باشند استفاده میشود. پارامتر دمایی شی کنترل میتواند به وسیله حسگر دما به یک سیگنال الکتریکی تبدیل شود که به نمایشگر، دستگاه تنظیم و لاگر منتقل شده و سیستم آزمایش شود. واحد های تولیدی در کارخانه های شیمیایی اغلب دارای انواع گازها و مواد شیمیایی منفجره و قابل اشتعال هستند.

نام صنعتی : ترموکوپل ضد انفجار

نام ها و انواع: ترموکوپل ضد انفجار | کلگی ترموکوپل ضد انفجار | کلگی ضد انفجار | ترموکوپل ex | کلگی EX | ترموکوپل explosion proof | استاندارد atex

ترموکوپل ضد انفجار چیست ؟

استفاده از ترموکوپل های معمولی در محیط های مسنعد انفجار بسیار ناایمن بوده و به آسانی منجر به انفجار گاز محیط میشود. کلگی ترموکوپل ضد انفجار برای خاموش کردن شعله ایجاد شده درون دستگاه طراحی شدند که پتانسیل آتش گرفتن مخلوط های قابل اشتعال در محیط پیرامون را از بین می برد.

اصول کار ترموکوپل ضدانفجار

با استفاده از اصل کوئنچینگ در علم احتراق ، هندسه کلگی ضد انفجار طوری طراحی میگردد که هنگام جرقه زدن و وقوع انفجار ، شعله بوجود آمده قابل انتشار نباشد و در محل مورد نظر خاموش گردد. وقتی یک انفجار در محفظه رخ می دهد، می تواند با خنک سازی و شکاف اتصال خاموش شود به طوری که شعله و دما بعد از انفجار از حفره خارج نشوند و منجر به ایجاد حادثه نگردد.

اندازه گیری دما در منطقه ای که گاز قابل سوختن و ذرات و مایعات قابل اشتعال وجود دارند، کاری بسیار خطرناک است. انرژی الکتریکی دستگاه اندازه گیری کمتر از موتور الکتریکی است، با این وجود، عملکرد بد دستگاه یا یک تصادف می تواند منجر به انفجار شود. بنابراین، سری ETR محصولی از نوع ضد انفجار است که برای استفاده در نواحی بحرانی خطرناک ساخته شده است.

اغلب در کارخانه مواد شیمیایی، میدان تولید انواع بخار و گاز شیمیایی قابل اشتعال و منفجره وجود دارد. استفاده از ترموکوپل معمولی که به سادگی منجر به انفجار می شود ایمن نیست. بنابراین استفاده از ترموکوپل ضد انفجار و ایمنی ذاتی الزامی است. همچنین برای اطلاع از قیمت و خرید ترموکوپل اگزوز می‌توانید به یکی از شماره های داخل همین صفحه تماس بگیرید.

blankblank

طراحی کلگی ترموکوپل ضد انفجار چگونه است ؟

ساختار و اصول ترموکوپل EX یا Exd همانند ترموکوپل های دیگر است که تفاوت در طراحی نوع ذاتی یا انفجاری جعبه اتصال (رویه)، ساختار ضد انفجار ویژه ای، با جعبه محصور شده با آلومینیوم با استحکام زیاد اتخاذ می کند و دارای فضای داخلی، ضخامت دیواره و است.

تفاوت بین ضد انفجار و فابریک ؟

دسته بندی ضد انفجار برای حسگر/انتقال دهنده بدین معنی است که محفظه مورد نظر برای آتش گرفتن ناگهانی و انفجار ساخته و مهندسی شده است. چنین غلاف هایی معمولا از قالب آلومینیوم یا استیل ضدزنگ ساخته شده اند و جرم و استحکام کافی دارند تا بخارات و گازهای قابل اشتعال به به درون آن نفوذ نکرده و اگر گازی درون محفظه موجود باشد منجر به انتقال به بیرون و انتقال دما به پوسته نشود.

طراحی انجام شده باید از دمای اشتعال گازها یا بخارات جلوگیری کند. اگر المانی که دمای آن دارد اندازه گیری می‌شود، یک وسیله با دمای بالا باشد، (مهره کاتالیزوری یا پلیستور )، برای محافظت از انتشار دما و گازهای احتراقی از یک فلیم ارستور ( Flame Arrester ) برای جلوگیری از انتشار آن استفاده می‌نمایند.

طراحی و دسته بندی ایمنی فابریک بدین معنی است سیستم آن طوری طراحی شده که منجر به هیچگونه جرقه ای نشده و نمیتواند در صورت وقوع انفجار آن را به محیط انتقال ندهد. چنین طراحی ای نه ضد انفجار است و نیاز دارد ضد انفجار باشد.

برای راه اندازی و استفاده دائمی ، چنین راه اندازی ای ممکن است شامل سدهای ایمن فابریک باشد که بیرون از محل خطرناک قرار گرفته باشد، و مقدار انرژی موجود در دستگاه که در ناحیه خطرناک قرار گرفته را محدود می کند.

blankblank

گریدها و فروش ترموکوپل ضد انفجار به چه صورت است ؟

فروش کلگی ترموکوپل ضد انفجار هم به صورت آزماشگاهی و هم به صورت صنعتی موجود می‌باشد. همچنین برای اطمینان از کالای ارسالی مطابق با نیاز مشتری ، بهتر است ابتدا با کارشناسان این شرکت تماس حاصل گردد.

هد ضد انفجار این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. هد ضد انفجار EX
  2. ترموکوپل ex
  3. ترموکوپل ضد انفجار ex
  4. کلگی ex
  5. ترموکوپل explosion proof
  6. استاندارد atex

قیمت ترموکوپل ضد انفجار چقدر است ؟

قیمت ترموکوپل ضد انفجار و یا کلگی ضد انفجار EX و در کل بسیاری دیگر از محصولات این شرکت کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و کیفیتی از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید هد ترموکوپل ضدانفجار Ex بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید ترموکوپل ضد انفجار ex بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید کلگی ضد انفجار ex نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع ترموکوپل و یا کلگی ضد انفجار شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت