نازل مرغ داری

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. نازل مرغ داری
خرید نازل مرغ داری

اگر به دنبال خرید نازل مرغ داری هستید بهتر است بدانید امروزه، یکی از مهم ترین ابزارها در صنایع مختلف، نازل است. نازل ها دارای انواع مختلفی هستند(مانند نازل سوخت، نازل خنک کاری و…). یکی از مهم ترین آن ها، نازل مرغ داری است. در این مقاله، به بررسی عملکرد این نازل می پردازیم.

نحوه ی عملکرد نازل مرغ داری

نازل مرغ داری همانند سایر نازل ها دارای سه عملکرد اصلی است:

  • اتمیزه کردن
  • سنجش
  • الگودهی

منظور از اتمیزه کردن، افزایش سرعت فرآیند تبخیر از طریق تبدیل سوخت به قطرات بسیار کوچک تر است … چیزی شبیه به 55 میلیارد در هر گالن در فشار 100 psi (فشار استاندارد در صنعت). سطح گالن سوخت تا تقریباً 690000 اینچ مربع از سطح در حال سوختن گسترش می یابد. اندازه ی تک تک قطرات از 0.002 تا 1.010 اینچ است. وجود قطرات دارای اندازه ی کوچک تر برای اشتعال بی سر و صدا و ایجاد شعله نزدیک به سر نفت سوز ضروری است. سوختن قطرات بزرگ تر طولانی تر است و به همین دلیل است که به پر کردن محفظه ی احتراق کمک می کنند. 

نازل به گونه ای طراحی و ساخته می شود که قادر باشد مقدار ثابتی از سوخت اتمیزه شده را به محفظه ی احتراق تحویل دهد. منظور از مقدار ثابت، مثبت یا منفی 5 درصد ظرفیت نامی است. این بدان معناست که ابعاد نازل باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. علاوه بر این، نازل باید در نرخ جریان های مختلفی وجود داشته باشد تا طیف وسیع تری از نیازهای صنعتی را پوشش دهد. به عنوان مثال، تحت 5 GPh، بیش از 20 نرخ جریان مختلف و 6 زاویه ی پاشش متفاوت وجود دارند که استاندارد نیز در نظر گرفته می شوند.  

از نازل همچنین انتظار می رود که سوخت اتمیزه شده را با الگو و زاویه ی پاشش متناسب با الزامات یک نفت سوز خاص تحویل دهد. به همین دلیل است که باید توجه ی ویژه ای به الگوی پاشش و زاویه ی پاشش نازل در حین طراحی و تولید شود. 

همچنین اگر به دنبال خرید نازل خنک کاری باکیفیت به همراه گارانتی معتبر هستید، می‌توانید از محصولات شرکت صنعتی پایاسنس دیدن نمایید…

نازل مرغ داری چگونه کار می کند؟

ابتدا، برای تبدیل سوخت به قطرات کوچک تر به یک منبع انرژی نیاز است. در نتیجه، فشار به نازل منتقل می شود. این فشار معمولاً از طریق یک پمپ موتوری در 100 تا 150 psi تامین می شود. اما این فشار به تنهایی کافی نیست. 

سوخت تحت فشار وارد مجموعه ای از شیارهایی می شود که با زاویه یا به صورت مماسی بر روی توزیع کننده ایجاد شده اند. به این ترتیب، سوخت تحت فشار تبدیل به انرژی جنبشی می شود و وارد محفظه ی احتراق می گردد. در این نقطه، حدود نیمی از فشار به انرژی جنبشی و سرعت تبدیل می شود. 

با به چرخش درآمدن سوخت، نیروی گریز از مرکز بر روی دیواره ی محفظه ایجاد می شود به طوری که شکافی از هوا در مرکز به وجود می آید. سپس، سوخت به شکل یک لوله ی توخالی به بیرون از دهانه ی نازل حرکت می کند. این لوله ی سوخت به حالت مخروطی در می آید و از دهانه ی نازل بیرون می آید. در نهایت، سوخت آنقدر کشیده می شود که به صورت قطرات کوچک مایع در می آید. 

ساختار داخلی نازل مرغ داری

نازل های مرغ داری دلاوان

به منظور بهره وری درست از نازل مرغ داری دلاوان، لازم است تا یک انتخاب کاملاً درست داشت. انتخاب درست یک نازل با بر اساس تجربه ی میدانی و یا با صحیح و خطا انجام می شود. به منظور داشتن یک انتخاب درست، فرد به درکی از زاویه پاشش، الگوی پاشش و نرخ جریان نیاز دارد. 

نازل های دلاوان بر اساس جدیدترین استانداردها و با بکار بردن ابزارهای مدرن، از نظر زاویه پاشش و نرخ جریان آزمایش می شوند. علاوه بر این، کیفیت پاشش نیز در طول آزمایش نازل از نظر تعادل و یکنواختی مورد بررسی قرار می گیرد. 

انواع نازل مرغ داری

به طور کلی، نازل های مرغ داری را می توان به سه گروه اصلی طبقه بندی کرد:

  • نازل های مخروطی توخالی یا نازل نوع A
  • نازل های مخروطی توپر یا نازل نوع B
  • نازل های نوع W

از نازل های مخروطی توخالی در مشعل های کوچک تر و با الگوی هوای توخالی استفاده می شود. نازل های مخروطی توخالی در مقایسه با نازل های مخروطی توپر دارای زاویه و الگوی پاشش پایدارتری هستند. این یک مزیت مهم برای نازل مرغ داری محسوب می شود چراکه سوخت با ویسکوزیته ی بالا می تواند به کاهش زاویه ی پاشش و افزایش اندازه ی قطرات منجر شود. 

پاشش در نازل های نوع A به گونه ای است که قطرات خارجی از محیط پیرامون مخروطی پاشش تحویل داده می شوند. این قطرات موجب بهبود اشتعال و ایجاد یک شعله ی مناسب می گردند. 

نوع دوم از نازل مرغ داری، نازل مخروطی توپر است که گاهی اوقات با عنوان نازل نوع B نیز شناخته می شود. پاشش در این نازل ها به گونه ای است که قطرات به صورت کاملاً یکنواخت و با الگوی پاشش کامل توزیع می شوند. با این وجود، این الگوی پاشش با افزایش نرخ جریان، به خصوص بالاتر از 8 GPH، توخالی تر می شود. 

از نازل های مرغ داری توپر بیشتر در مشعل ها بزرگ استفاده می شود (بزرگ تر از 2 تا 3 GPH) چراکه اشتعال ملایم تری را فراهم می سازند. از این نوع نازل ها همچنین زمانی می توان استفاده کرد که الگوی هوای مشعل در مرکز سنگین تر است یا به شعله های بلندتری نیاز می باشد. 

سومین نوع از نازل مرغ داری، نازل های نوع W هستند. الگوی پاشش در این نوع نازل ها به گونه ای است که نه توخالی هستند و نه توپر. به همین دلیل است که از نازل های نوع W می توان به جای نازل های نوع A (مخروطی توخالی) یا نازل های نوع B (مخروطی توپر) استفاده کرد. نازل ای نوع W بدون توجه به الگوی هوای مشعل، بین 0.4 تا 8.00 GPH قرار می گیرند. هر چه نرخ جریان پایین تر باشد، الگوی پاشش توخالی تر خواهد بود. الگوی پاشش برای نرخ جریان های بالاتر، توپر می باشد. 

انواع نازل

زاویه ی پاشش نازل های مرغ داری

نازل های مرغ داری به منظور استفاده در کاربردهای مختلف، دارای زوایای پاشش بین 30 تا 90 درجه هستند. به طور معمول، توصیه می شود که زاویه ی پاشش با الگوی هوای مشعل مطابقت داشته باشد. در مشعل های امروزی، این امکان فراهم شده است که آتش با بیش از یک زاویه ی پاشش انجام شود و نتایج مطلوبی به دست آید. 

در مجموع، زاویه ی پاشش برای محفظه های دایره ای یا مربع شکل باید بین 70 تا 90 درجه در نظر گرفته شود. برای محفظه های باریک و بلند، از زاویه ی پاشش 30 تا 60 درجه استفاده می شود. 

الگوی پاشش

الگوی پاشش از جمله فاکتورهای دیگری است که در تعیین نحوه ی استفاده از نازل ها باید مورد توجه قرار بگیرد. تفاوت بسیار زیادی میان الگوی پاشش توخالی و توپر وجود دارد. شرکت دلاوان برای تولید نازل مرغ داری از لیزرها در آزمایشگاه تست دلاوان برای مطالعه ی الگوها و خواص پاشش استفاده می شود. 

تاثیر فشار بر روی عملکرد نازل مرغ داری

به طور کلی، 100 psi به عنوان یک فشار ثابت برای اکثر نازل ها در نظر گرفته می شود. به همین دلیل است که اکثر تولیدکنندگان، فشار نازل های خود را در 100 psi تنظیم می کنند. در فشارهای پایین، فیلم مخروطی شکل، بلند است و قطرات سوخت، مستطیل شکل و بزرگ می باشند. 

با افزایش فشار، زاویه ی پاشش مشخص تر می شود. هنگامی که الگوی پایداری شکل می گیرد، افزایش در فشار بر روی زاویه ی پاشش تاثیر نمی گذارد. با این وجود، در فشارهای بالاتر، متوجه خواهید شد که در فراتر از ناحیه ی زاویه ی پاشش اصلی، حرکت قطرات منجر به تغییر در جهت می شود چراکه فشار هوا خارج از مخروطی پاشش بیشتر از فشار هوا درون مخروطی است. 

نازل مرغ داری

فشار، تاثیر دیگری بر روی عملکرد نازل مرغ داری نیز دارد. افزایش در فشار، همانطور که انتظارش هم می رود، منجر به افزایش در نرخ جریان نازل می شود؛ البته، با فرض برابر بودن تمام فاکتورهای دخیل دیگر. 

افزایش فشار همچنین منجر به کاهش اندازه ی قطره در پاشش می شود. به عنوان مثال، افزایش 100 تا 300 psi فشار منجر به کاهش 28 درصدی قطر قطرات می گردد. علاوه بر این، اگر فشار بیش از اندازه پایین باشد، راندمان کاهش می یابد. کاهش راندمان خود بر روی اندازه ی قطرات و تغییر الگوی پاشش تاثیر می گذارد. 

به همین دلیل است که فشار باید به دقت بررسی شود. گاهی اوقات، فشار بالاتر از 100 psi نیز مطلوب در نظر گرفته می شود اما به ندرت پیش می آید که مشعل ها در چنین فشاری عمل کنند. لازم به ذکر است که فشار بین پمپ و محفظه ممکن است به خاطر قرار گرفتن فیلتر در مسیر نازل کاهش یابد. به همین دلیل است که هر وقت فشار کاهش یافت، باید قسمت های مختلف را بررسی کرد. 

قیمت و خرید نازل مرغ داری

اگر به دنبال اطلاع از قیمت و خرید نازل مرغ داری هستید، تنها کافیست با یکی از شماره های داخل همین صفحه تماس گرفته و از مشاوره رایگان گروه صنعتی پایاسنس استفاده نمایید…

آیا امکان تعویض نازل مرغ داری وجود دارد؟ 

گاهی اوقات، تعویض یک نازل مرغ داری قدیمی با نازل جدید می تواند منجر به بروز مشکلات جدی شود. این مشکلات اغلب به دلیل تفاوت در طراحی نازل ها و همچنین روش های متفاوت تولید آن ها به وجود می آیند. به منظور تعویض درست نازل های مرغ داری بهتر است از زاویه ی پاشش بزرگ تر استفاده کرد.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت