خرید نازل گلخانه ای

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. خرید نازل گلخانه ای
خرید نازل گلخانه

اگر به دنبال خرید نازل گلخانه مرغوب با بهترین قیمت به همراه گارانتی هستید، بهتر است بدانید با صنعتی شدن دنیای امروزی، کاربرد نازل های گلخانه ای نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است. این نازل ها در سایزها و انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. در این مقاله، عملکرد نازل گلخانه ای را مورد بررسی خواهیم داد.

عملکرد نازل گلخانه ای به چه صورت است؟

نازل گلخانه ای همانند سایر نازل ها دارای سه عملکرد اصلی است که عبارتند از:

اتمیزه کردن “تسریع فرآیند تبخیر سوخت”

اتمیزه کردن فرآیندی است که موجب تسریع فرآیند تبخیر سوخت از طریق تبدیل آن به قطرات بسیار کوچک می شود. وجود قطرات کوچک سوخت به منظور اشتعال سریع و بی سر و صدا و همچنین ایجاد شعله نزدیک به هد مشعل ضروری است. سوختن قطرات بزرگ تر طولانی تر انجام می شود و موجب پر شدن محفظه می گردد. 

سنجش ابعاد کاربردی

نازل گلخانه ای به گونه ای طراحی و ساخته می شود که بتواند مقدار ثابتی از سوخت اتمیزه شده را به محفظه ی احتراق با 5 درصد کمتر یا بیشتر از ظرفیت نامی تحویل دهد. این بدان معنی است که ابعاد کاربردی باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. آن همچنین بدان معنی است که نازل ها باید به منظور برآورده کردن محدوده ی گسترده ای از نیازهای صنعتی در نرخ جریان بسیار متفاوتی ساخته شوند. به عنوان مثال، زیر 5 GPH، بیش از 20 نرخ جریان مختلف و 6 زاویه پاشش مختلف استاندارد در نظر گرفته می شوند. 

الگودهی برای پاشش منظم

از یک نازل گلخانه ای همچنین انتظار می رود که سوخت اتمیزه شده را با یک الگوی پاشش یکنواخت و زاویه ی پاشش متناسب با الزامات یک مشعل خاص به محفظه ی احتراق تحویل دهد. برای جزئیات بیشتر در این زمینه باید با ساز و کار الگوها و زاویه های پاشش آشنایی پیدا کنید. 

نازل گلخانه ای چگونه کار می کند؟

اکنون که با عملکرد این نوع نازل آشنایی پیدا کردید، نگاهی به چگونگی کارکرد آن می اندازیم. اما پیش از آن باید بگوییم که قسمت های اصلی یک نازل گلخانه ای دلاوان شامل نرخ جریان، زاویه پاشش و الگوی پاشش است که به طور مستقیم با توجه به طراحی شیارهای مماسی، محفظه و دهانه طراحی می شود. 

ابتدا، منبع انرژی به منظور تبدیل سوخت به قطرات کوچک موردنیاز است. در نتیجه، این فشار معمولاً از یک پمپ موتور محور به نازل منتقل می شود. اما فشار به تنهایی برای انجام این کار کافی نیست. ابتدا باید به انرژی جنبشی تبدیل شود که توسط هدایت سوخت از طریق مجموعه ای از شیارها انجام می گردد. این شیارها با زاویه ی خاص یا به صورت مماسی بر روی محفظه ایجاد می شوند تا انرژی چرخشی مناسب را تامین کنند. در این حالت، حدود نیمی از این انرژی به انرژی جنبشی تبدیل می شود. 

با به چرخش درآمدن سوخت، نیروی گریز از مرکز در برابر دیواره های محفظه به کار گرفته می شود و باعث می گردد تا سوخت به سمت دهانه نازل حرکت کند. به این ترتیب، شکافی از هوا در مرکز ایجاد می شود. سپس، سوخت به صورت یک لوله ی توخالی به سمت جلو حرکت می کند. این لوله به شکل مخروطی در می آید و از دهانه نازل گلخانه ای ظاهر می شود. در نهایت، تا حدی کشیده می شود که به قطرات مایع تبدیل می گردد. 

نحوه ی انتخاب نازل گلخانه ای به چه صورت است؟

به منظور تطبیق یک نازل به مشعل به تجربه ی میدانی، آزمایش و خطا و داشتن درک درستی از زوایا، الگوهای پاشش و نرخ جریان نیاز است. 

نازل گلخانه ای

تست نازل های دلاوان

به منظور تضمین کیفیت نازل، هر نازل از نظر کیفیت و زاویه ی پاشش آزمایش می شود. برای این آزمایشات از جدیدترین و به روزترین روش های تست نازل استفاده می گردد. کیفیت پاشش در طول آزمایش برای بررسی تعادل و یکنواختی مورد بررسی قرار می گیرد. 

انواع نازل های گلخانه ای دلاوان

نازل گلخانه ای دلاوان دارای انواع مختلفی است. در ادامه، برخی از مهم ترین آن ها را معرفی خواهیم کرد. 

نازل مخروطی توخالی (نازل نوع A)

نازل های مخروطی توخالی را می توان در مشعل هایی با الگوی هوای توخالی استفاده کرد. استفاده از این نوع نازل های گلخانه ای همچنین در مشعل های کوچک، بدون توجه به الگوی هوا رایج است. نازل های مخروطی توخالی معمولاً دارای زاویه و الگوی پاشش پایدارتری در مقایسه با نازل های مخروطی توپر با همان نرخ جریان هستند. این یک مزیت بسیار مهم برای سوخت هایی با ویسکوزیته ی بالا محسوب می شود زیرا منجر به کاهش در زاویه ی پاشش و افزایش در اندازه ی قطره می گردد. 

نازل های مخروطی توخالی منجر به پاشش قطرات سوخت به خارج از محیط اطراف مخروطی پاشش اصلی می شود. این قطرات به شدت منجر به افزایش اشتعال و ایجاد یک شعله ی ثابت برای استفاده در مشعل ها می گردد. 

نازل مخروطی توپر (نازل نوع B)

نازل های مخروطی توپر به گونه ای طراحی شده اند که قطرات سوخت را به طور یکنواخت و با الگوی پاشش کامل به اطراف توزیع می کنند. این الگوی پاشش در نرخ جریان بالا، به خصوص 8 GPH، توخالی می شود. به همین دلیل است که استفاده از این نوع نازل ها بیشتر برای مشعل های بزرگ تر متداول هستند تا اشتعال آرام و ملایم تری را به وجود آورند. از این نوع نازل ها زمانی می توان استفاده کرد که الگوی هوای مشعل در مرکز سنگین است. 

نازل های نوع W

نازل های نوع W بین نازل های مخروطی توخالی و توپر قرار می گیرند. به عبارت دیگر، این نوع نازل های گلخانه ای نه واقعاً توخالی و نه واقعاً توپر هستند. از نازل های گلخانه ای نوع W عموماً به جای نازل های مخروطی توخالی و توپر بین 0.4 تا 8.00 GPH استفاده می‌شود، بدون توجه به الگوی هوا. لازم به ذکر است که هر چه نرخ جریان پایین تر باشد، توخالی تر است. نرخ جریان بالاتر دارای الگوی توپرتری است. 

نازل گلخانه ای

چگونه می توان نازل گلخانه ای دلاوان را تعویض کرد؟

گاهی اوقات، تعویض یک نازل قدیمی با نازل جدیدتر مشکل ساز می شود. این مشکل اغلب به خاطر تفاوت در طراحی نازل های مختلف موجود در بازار به وجود می آید. البته، تولیدکنندگان از روش های مختلفی به منظور ارزیابی زاویه ی پاشش، الگوی پاشش و کیفیت پاشش استفاده می کنند و این موضوع موجب ایجاد مشکل در هنگام تعویض یک نازل با نازل دیگر می شود. 

نکته ی بسیار مهم

هنگام تعویض نازل های گلخانه ای نوع A، B و W با نازل های جدیدتر بهتر است که از یک زاویه ی پاشش گشادتر استفاده کرد. 

زاویه ی پاشش نازل گلخانه

زاویه ی پاشش در اکثر نازل ها بین 30 تا 90 درجه در نظر گرفته می شود تا با طیف وسیع تری از الگوهای هوای مشعل و محفظه های احتراق تطابق پیدا کند. در مشعل های امروزی، می توان از بیشتر از یک زاویه ی پاشش به منظور دستیابی به نتایج مطلوب تر استفاده کرد. به طور کلی، برای محفظه های احتراق مربعی یا دایره ای بهتر است از زاویه ی پاشش بین 70 تا 90 درجه استفاده کرد. محفظه های باریک و بلند معمولاً دارای زاویه های پاشش 30 تا 60 درجه هستند. 

بررسی الگوی پاشش

الگوی پاشش مورد دیگری است که باید در تعیین نحوه ی استفاده از نازل گلخانه ای بدان توجه کرد. تفاوت بسیار زیادی بین الگوی پاشش توپر و الگوی پاشش توخالی نازل ها وجود دارند. این الگوها همگی در آزمایشگاه های برند نازل دلاوان از نظر مشخصات زاویه و الگوی پاشش به طور دقیق آزمایش می شوند. 

الگوی هوای مشعل

الگوی هوای مشعل بسیار شبیه به الگوی پاشش نازل هستند، به همین دلیل است که در همان طبیقه بندی یعنی توخالی و توپر قرار می گیرند. همانطور که انتظار می رود، مشعلی با الگوی هوای توخالی معمولاً به نازل گلخانه ای مخروطی توخالی نیاز دارد. مشعلی دارای الگوی هوای توپر با یک نازل مخروطی توپر، بیشترین راندمان را تحویل خواهد داد اما شعله به احتمال زیاد بلندتر خواهد بود. 

نازل گلخانه ای

تاثیر فشار بر روی عملکرد نازل

به طور کلی، 100 psi برای فشار ثابت یک نازل رضایت بخش در نظر گرفته می شود. به همین دلیل است که تمامی تولیدکنندگان، نازل های خود را در این فشار تنظیم می کنند. این نکته حائز اهمیت است که پاشش را در زاویه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. با افزایش فشار، زاویه ی فشار بهتر تعریف می شود. 

با ثابت شدن الگوی پاشش، هر گونه افزایش فشار بر روی زاویه پاشش بی تاثیر خواهد بود. . با این وجود، در فشارهای بالاتر متوجه خواهید شد که حرکت قطرات در بالاتر ناحیه ی زاویه ی پاشش کمی دچار تغییر در جهت می شوند. این بدان دلیل است که در این نقطه، فشار هوا خارج از مخروطی توپر بیشتر از فشار هوای درونی است. 

فشار دارای یک تاثیر پیش بینی شده ی دیگری نیز بر عملکرد نازل گلخانه ای است. همانطور که انتظارش می رود، افزایش فشار موجب افزایش نرخ جریان نازل گلخانه ای می شود؛ البته، با فرض این که تمام فاکتورهای دیگر ثابت باقی بمانند.

افزایش فشار همچنین موجب کاهش اندازه ی قطرات نیز می شود. به عنوان مثال، افزایش فشار از 100 تا 300 psi موجب کاهش متوسط قطر قطره تا حدود 28 درصد می شود. اگر فشار بسیار پایین باشد، مشعل ممکن است دچار مشکل شود. راندمان نیز ممکن است به دلیل بزرگ بودن اندازه ی قطرا و تغییر در الگوی پاشش، دچار افت شدیدی شود. 

در صورتی که فشار به دقت بررسی نشود، نشانه های روی نازل بی معنا خواهند شد. گاهی اوقات، فشارهای بالاتر از 100 psi مطلوب هستند اما به ندرت پیش می آید که یک مشعل در چنین فشاری عمل کند. 

اگر به دنبال اطلاع از قیمت و خرید نازل گلخانه هستید می‌توانید از طریق یکی از شماره های داخل این صفحه، با مشاورین فروش شرکت پایاسنس تماس بگیرید.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت