نازل گازوئیل ( نازل مشعل )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. نازل گازوئیل ( نازل مشعل )
نازل گازوئیل

خرید نازل گازوئیل

اگر به دنبال خرید نازل گازوئیل هستید خوب است بدانید نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) یا به تعبیری اسپری کننده سوخت در بسیاری از مشعل ها و موارد صنعتی کاربرد دارد. فشار پشت این اسپری کننده ها توسط یک پمپ تامین شده و منجر به اسپری شدن سوخت مایع می‌شود.

سوخت از نازل گازوئیل خارج شده و به نوعی تبخیر می‌شود. سپس با هوای پیرامون خود ترکیب شده و شعله ور می‌شود. این نازل ها کاربردهای فراوانی داشته و از پارامترهای مختلفی که برای آن تعریف می‌شود می‌توان در صنایع مختلف استفاده کرد.

نازل مونارش نازل گازوئیل

چرا از نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) استفاده می‌کنیم ؟

برای درک بهتر از تاثیر نازل گازوئیل در راندمان مشعل ها و وسایلی که سوخت را می‌سوزانند، بهتر است ابتدا مروری بر مراحل احتراق با کیفیت داشته باشیم که موارد آن در زیر بیان شده است.

  • مانند همه مواد اشتعال پذیر، سوخت باید در ابتدا تبخیر شود و تبدیل به گاز یا بخار شود تا احتراق تشکیل شود.
  • برای احتراق بخار سوخت باید با هوا ترکیب شود تا اشتعال صورت گیرد
  • دمای مخلوط سوخت و هوا باید بالاتر از نقطه جرقه زنی شود
  • برای یک احتراق مداوم باید منابع سوخت و هوا پیوسته اضافه شود
  • گازهای حاصل از احتراق باید از محفظه مورد نظر خارج شود

ساده ترین راه برای سوزاندن سوخت ، استفاده از روشی قدیمی بوده که در آن گرما به حجمی از روغن اضافه می‌شود و سوخت را تبخیر می‌کند. این بخار سپس با با هوا مخلوط شده و آماده احتراق می‌شود.

در بیشتر کاربردها، این روش تبخیر بسیار کند است و پاسخگوی نیاز احتراقی نیست، که در نتیجه مارا به این سوال که چرا از نازل ها استفاده می‌شوند می‌رساند. یکی از عملکرد های نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) اتمیزه کردن سوخت میباشد که در واقع آنرا به قطرات ریز می‌شکند که میتوانند در زمان بسیار کوتاهتری تبخیر شوند.

نازل گازوییل چه می‌کند؟

سه عمل مهم را نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) بر عهده دارند.

اتمیزه کردن

اتمیزه کردن، سرعت تبخیر را بوسیله تبدیل سوخت به قطرات بسیار ریز افزایش می‌دهد.اندازه قطرات حدود 0.0002 اینچ تا 0.01 اینچ متغیر می‌باشد. قطرات ریزتر برای جرقه و شعله اولیه سریع ضروری می‌باشند تا شعله ای در نزدیکی خروجی اتمایزر تشکیل شود. قطرات درشت تر زمان بیشتری می‌برند تا تبخیر شوند و کمک می‌کنند که کل حجم مشعل یا سیستم پر شود.

حجم سوخت

معمولا نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) برای یک نقطه و حجم کاری طراحی می‌شوند تا حجم مشخصی از سوخت اتمیزه شده را به محفظه تزریق کنند و معمولا دقتی در حدود 5% دارند.

همچنین بدین معنی است که نازل ها باید در دبی های مختلفی در دسترس باشند تا نیازهای صنعت را برآورده کنند. برای دبی زیر 5 گالن بر ساعت، بیش از 20 دبی مختلف و 6 زاویه پاشش مختلف بعنوان استاندارد در نظر گرفته شده اند.

الگوی پاشش

از الگوی پاشش نازل مشعل نیز انتظار می‌رود تا سوخت اتمیزه شده را با الگوی یکنواخت و زاویه مناسب برای نیازهای سیستم مورد نظر ارضا کند.

همچنین اگر به دنبال خرید نازل مرغ داری با بهترین کیفیت و قیمت به همراه گارانتی هستین می‌توانید از محصولات شرکت صنعتی پایاسنس دیدن نمایید…

نازل گازوئیل کارکرد

عملکرد نازل گازوئیل به چه صورت است؟

مطمئنا بسیاری از شما شرایطی را تجربه کرده اید که در آن یک نازل از کار می‌­افتد و مجبور به تعویض آن می‌شوید. دلیل از کار افتادن نازل احتمالا بسته شدن نوک آن با یک ناخالصی است.

ابتدا باید عملکرد نازل ها و همچنین برندهای مختلف آن نظیر نازل مونارش ، نازل استینن ، نازل دانفوس ، نازل هاگو ، نازل دلاوان را کاملا متوجه شویم. بجز دانفوس ، این نازل ها در امریکا تولید می‌شوند و در دنیا عرضه می‌شوند.

تمامی نازل گازوئیل ها ( نازل مشعل ) عملکرد مشابهی دارند که اتمیزه کردن سوخت در یک زاویه ، الگوی پاشش، قطر قطره و فشار به خصوص می‌باشد. هریک از این خصوصیات برای عملکرد سیستم مهم می‌باشند.

برای نازل ها اندازه های شیار های مماسی بسیار مهم می‌باشد، چراکه مقدار سیال عبوری را محدود می‌کنند. ضخامت این شیار ها در حدود ضخامت موی انسان است و به همین دلیل باید از آلایندگی های حاضر در منبع سوخت دور بماند.

این شیار ها همجنین سیال را به سمت محفظه‌ای چرخش هدایت می‌کنند که یک حالت مارپیچ به سیال وارد می‌کند. سیال از سوراخ انتهای نازل در حالت چرخشی خارج شده و در فاصله حدود 1/64 اینچ از نازل حرکت چرخشی متوقف شده و قطره تشکیل می‌شود.

همچنین بعضی تولیدکنندگان شیار ها را در جهات متضاد درست می‌کنند که این کار جهت چرخش سیال را در محفظه چرخش برعکس می‌کند. تنها چیزی که می‌تواند قطرات را مجبور به ادامه حرکت چرخشی بعد از خروج از نازل بکند، الگوی هوای مشعل و یا سیستم می‌باشد که یک زاویه هوای بخصوص دارد.

سوال پیش می‌آید که چرا تعداد زیادی نازل در شرکت ها وجود دارد. برای اینکه شرکت ها باید نازل های مختلف را تست کنند تا مناسب ترین آنرا از نظر الگوی پاشش، زاویه و فشار برای خود پیدا کند.

اعداد و حروف نوشته شده روی نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) نشان دهنده چیست ؟

بطور کلی نازل های گازوییل 3 پارامتر اصلی دارند بر اساس آنها محصول مورد نظر شناسایی می‌شود.

  1. دبی سوخت
  2. زاویه پاشش
  3. الگوی پاشش

با تغییر هر یک از پارامترهای بالا نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) جدیدی معرفی می‌شود و برای انتخاب یک نازل مناسب باید پارامترهای بالا را مشخص کرد.

پارامتر دبی سوخت نازل گازوئیل

نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) در رنج های مختلفی وجود دارند. این پارامتر میزان دبی سوختی است که نازل مورد نظر می‌تواند در فشار طراحی خود ( که معمولا فشار 7 بار یا 100 psi ) تحویل دهد. این پارامتر در واحدهای مختلفی نظیر GPH ( گالن بر ساعت ) و kg/h ( کیلوگرم بر ساعت ) و …. بیان می‌شود.

زاویه پاشش

زاویه پاشش نازل های گازوییل بر اساس کاربرد مورد نظر خود باید انتخاب شود. بطوریکه برای محفظه ها و سیستم هایی که طول بیشتری دارند بهتر است از زاویه پاشش های کمتر استفاده شده و برای محفظه های کوتاه تر از زوایای بالا استفاده می‌کنند. این پارامتر را معمولا بصورت تجربی محاسبه می‌کنند.

الگوی پاشش

یکی از پارامترهای مهم دیگری که نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) مورد نظر را مشخص می‌کند، الگوی پاشش نازل است. بطور کلی الگوهای پاشش به سه نوع زیر تقسیم می‌شوند :

  • تو پر ( Solid )
  • نیمه تو پر ( Semi-Solid )
  • تو خالی ( Hollow )

با توجه به موارد بیان شده در بالا ، مواردی که روی نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) نشان داده می‌شوند را می‌توان فهمید.

نازل گازوئیل پاشش

اهمیت فیلتر نازل

همانطور که در بالا گفته شد، نازل گازوئیل ( اسپری سوخت ) ، قلب تپنده هر سیستم گرمایی است و جلوگیری از گرفتگی نازل امری حیاتی است. فیلترهای نازل علاوه بر جلوگیری از ورود گرد و غبار و ذرات جامد به نازل، مانع از ورود این ذرات به درون سیستم می‌شوند و باید از فیلترهای مناسب استفاده گردد.

بطور کلی دو نوع فیلتر برای نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) استفاده می‌شود :

  1. فیلتر زینتر ( برای نازل های 0.5 الی 2 گالون بر ساعت )
  2. فیلتر مش ( برای نازل های 2 الی 15 گالون بر ساعت )

فیلتر زینتر از گلوله های برنزی فیوز شده که در کنار هم متراکم شده اند تشکیل شده و فیلتر بسیار مناسبی برای ظرفیت 0.5 الی 2 گالون بر ساعت می‌باشد. فیلتر مش هم از یک صفحه مشبک ریز تشکیل شده و مانع از عبور ذرات به درون سیستم می‌شود.

تولید کنندگان نازل گازوئیل و مشابه سازی نازل چگونه است ؟

با توجه به تکنولوژی بالای ساخت نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) و حساسیت بکار گیری آنها ، کشورهای محدودی این نازل ها را تولید می‌کنند . از جمله برندهای خوشنام این محصولات شرکت های Monarch , Steinen , Danfoss , Hago , Delevan هستند که همگی بغیر از دانفوس در آمریکا تولید می‌شوند.

یکی از موارد بسیار مهم در استفاده از این نازل ها ، مشابه سازی محصولات این شرکت ها با یکدیگر است، چرا که هرکدام از این شرکت ها کد متفاوتی برای محصول خود ارائه می‌کنند و می‌توان جایگزین نمود. اگرچه فرآیند تولید هرکدام متفاوت است، ولی در نهایت کارایی یکسانی دارند.

STEINEN MONARCH HAGO DELAVAN DANFOSS نوع
S R P,B,ES B AS تو پر
SS PLP SS SS AB نیمه تو پر
H PL H A AH توخالی

چند مدت یکبار باید نازل مشعل را تعویض کرد ؟

از آنجایی که نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) نقش کلیدی در کوره ها و سیستم دارد، نگهداری مناسب از این قطعه بسیار مهم است. بطورکلی این محصول زمانی تعویض می‌گردد که فیلتر آن خراب شود و یا نوک آن گرفته شود که در این شرایط باید نازل تعویض گردد، چرا که قابل تعمیر نبوده و کارایی خود را از دست می‌دهد.

در حالت معمول، اگر دبی سوخت و یا اسپری شما در فشار طراحی تغییری نکرده باشد یعنی نازل کارکرد مناسبی دارد، در غیر این صورت نازل دچار مشکل شده است و نیاز به تعویض دارد.

نازل هاگو نازل مشعل

سوالات متداول خریداران و نحوه نگهداری

با توجه به تجربه بدست آمده این شرکت در پروژه های مختلف، خریداران سوالات متداولی را مطرح کردند که در ادامه به برخی از آنها و نحوه نگهداری از این محصول اشاره خواهد شد.

  1. آیا فیلتر نازل لازم است و اگر نبود مشکلی دارد؟
    با توجه به توضیحات داده شده، فیلتر نازل نقش حیاتی در کارکرد نازل گازوییل دارد، هم از ورود ذرات جامد به درون سیستم جلوگیری می‌کند و هم در دبی های پایین ، دبی طراحی شده را تامین می‌نماید.
  2. قبل از اتصال نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) چه اقداماتی لازم است ؟
    قبل از اتصال نازل لازم است تا خط سوخت و یا سیال اسپری شونده کاملا تمیز شود و هیچ گونه ناخالصی در خطوط انتقال وجود نداشته باشد. شما می‌توانید قبل از اینکه نازل را وصل کنید ،خطوط انتقال سیال را با هوا و یا نیتروژن پاک کرده.
  3. آیا می‌توان نوک نازل را تعمیر و یا برای تمیز کردن در آن فوت کرد ؟
    نازل گازوییل بدلیل حساسیت ساخت و تکنولوژی ساخت آن بسیار ظریف بوده و هرگونه تغییر در نوک آن و یا درون نازل کارکرد آن را دچار اخلال می‌کند.
    به هیچ عنوان برای تمیز کردن نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) درون آن فوت نکنید و سعی نکنید با وسایل نوک تیز آن را تمیز کنید. این کار منجر به از بین رفتن ظرافت و کارایی نازل می‌شود.
  4. چه نازل گازوئیل ( نازل مشعل ) برای سیستم من کاربرد دارد ؟
    با توجه به گسترده بودن نازل ها و کارایی گسترده آنها شما باید ابتدا ظرفیت و ابعاد سیستمی که از آن می‌خواهید استفاده کنید را مشخص نموده تا بتوان نازل متناسب با کار را استخراج کرد. یکسری محاسبات مهندسی برای این موضوع استخراج شده است که کارشناسان این شرکت آمادگی همکاری با شما را دارند.
  5. آیا نگه دارنده نازل وجود دارد ؟
    بله، سازندگان این نوع محصول قطعه ای را برای اینکه نازل در آن فیکس شود تهیه کرده اند که بصورت جداگانه به فروش می‌رسد. این قطعه وظیفه نگهداری نازل را داشته و اجازه می‌دهد سیال پشت آن در محدوده مناسبی جمع شود. از آنجایی که اتصالات این نوع نازل ها متداول بوده و از نوع 1/2 یا 1/4 اینچ هستند، نیازی به تهیه موارد مختلف برای هر نازل نیست.
  6. نام های دیگر این محصول چیست ؟
    بدلیل کاربرد فراوان این محصول در صنعت نامهای متفاوتی برای آن بکار میبرند:نازل دانفوس – نازل گازوئیل دانفوس – نازل سوخت دانفوس – نازل مشعل دانفوس – نازل مازوت
انواع نازل گازوئیل

از ریسک‌های خرید نازل گازوئیل بی‌کیفیت مطلعید؟

اگر در هنگام خرید نازل گازوئیل نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های لازم آنها آگاهی لازم را دارید؛ و همچنین بر کاربرد انواع مختلف آن اشراف دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از دستگاه بی‌کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و دقت اندازه‌گیریتان را به شدت پایین خواهد آورد.

بهترین راه انتخاب و سفارش نازل مشعل مورد نیازتان

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع نازل مشعل ، می‏‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت پایاسنس در تماس باشید. انتخاب مناسب‌ترین محصول با توجه به کاربرد شما یکی از مواردی است که  حتماً باید به آن دقت شود.

برای رفع نیازتان با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به حرفه‌تان، با کیفیت‏‌ترین و مناسب‌ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت