نازل جوجه کشی

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. نازل جوجه کشی
خرید نازل جوجه کش

خرید نازل جوجه کشی

اگر به دنبال خرید نازل جوجه کشی هستید بهتر است بدانید راه اندازی دستگاه جوجه سازی در سوله ها و منازل به ابزار مختلفی نیاز دارد. یکی از مهم  ترین شرایطی که باید درون ماشین جوجه کشی کنترل شود، میزان رطوبت است. در مقیاس صنعتی، برای تنظیم دما و رطوبت، از انواع نازل جوجه کشی که معمولا نازل‌ های آب پاش پودری هستند استفاده می شود.

نازل های آب پاش پودری با نام‌ های دیگر از قبیل سیستم نازل فوگو و نازل جوجه کشی نیز مشهور است. این نوع نازل ها یک وسیله بسیار کارآمد جهت تامین رطوبت مورد نیاز و تعدیل دمای  فضا های بزرگ مانند گلخانه های پرورش و گل و گیاه و قارچ، سوله های پرورش پرندگان، پرورش دام و… بوده و با استفاده از نازل جوجه کشی تولید مه خنک می کنند.

در تابستان که هوا گرم می شود و دما از آستانه تحمل جوجه ها خارج می شود، نازل‌ های آب پاش پودری می توانند به تعدیل دما و رطوبت هوا کمک شایانی کنند. نازل های جوجه کشی، یا ایجاد فشار زیاد و ایجاد قطرات خیلی ریز آب ایجاد مه می کنند. با توجه به شرایط نصب منعطف، نازل های جوجه کشی را می توان در مکان های مختلف نصب کرد.

نازل جوجه کشی

نازل ها چگونه کار می کنند؟

میزان جریان مابع، زاویه پاشش و الگوی پاشش به طراحی نازل بستگی دارد.

برای این که مایع به اندازه ای ریز شود که بشکل مه دربیاید، نیاز به انرژی است. به همین دلیل از موتور برای تامین این انرژی استفاده می شود. برای این کار تنها اعمال فشار کافی نیست.

برای این که این فشار کارآمد باشد، ابتدا باید به انرژی سرعت تبدیل شود و این با هدایت سوخت تحت فشار از طریق مجموعه ای از شکاف هایی که در نازل با زاویه یا مماسی بریده شده اند، برای ایجاد سرعت بالا انجام می شود. در محفظه چرخش، حدود نیمی از انرژی فشار به انرژی سرعت تبدیل می شود.

با چرخش سوخت، نیروی گریز از مرکز به دیواره ها فشار وارد می کند و به همین صورت اگر در مرکز این سطح سوراخ خروجی ایجاد شود، سوخت یا هر مایع دیگر به شکل مه یا قطرات ریز، از نازل خارج می شود.

ویژگی های نازل جوجه کشی

همانند نازل سیال، نازل های جوجه کشی کیفیت بالایی دارند. از ویژگی های بارز این نازل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • اتیمزه بدون نقص
  • الگوی پاشش استاندارد
  • دارای 4 زاویه پاشش متفاوت
  • دارای 3 الگوی پاشش متفاوت
  • هماهنگی بالا میان دو نازل از یک شماره مشترک

نازل جوجه کشی و انواع آن

انواع نازل جوجه کشی

نازل جوجه کشی دارای انواع مختلفی است که بر اساس الگوش پاششی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • نازل مخروطی توخالی: مایع خارج شده از این نازل ها، به شکل قطرات خیلی ریز است.
  • نازل مخروطی توپر: قطراتی که این نازل تولید می کند، به طور یکنواخت پخش می شوند.
  • نازل های نوع W: قطرات خارج شده ازا ین نازل ها دارای هر دو ویژگی قطرات مناسب و پخش متعادل را دارد و می توان از ان به جای هر دو نازل قبل استفاده کرد.
  • نازل های نوع AR-D: این نوع زال بسیار شبیه به نازل خروطی تو پر است. تنها تفاوت این است که قطرات در مرکز الگوی پاشش کمتر از لبه های آن است.
  • نازل های نوع R-D: در این نوع، قطرات در مرکز الگوی پاشش متمرکز می شوند.
  • نازل های MH: این نازل ها دارای ظرفیت پایینی بوده و برای مخزن هایی که مدام در حال جابجایی هستند مناسب است.
  • نازل های نیمه توپر: دارای سه زاویه پاشش 60، 70 و 80 درجه هستند

تاثیر میزان فشار بر عملکرد نازل جوجه کشی

معمولا 100 psi  فشار مناسب و استاندارد برای نازل ها بوده و همه تولیدکننده ها نازل های خود را بر اساس این استاندارد می سازند.

وقتی فشار کم است، الگوی پاشش طل زیادی داشته و قطرات بزرگ هستند.

اگر فشار افزایش یابد، زاویه پاشش مشخص تر می شود. فشار را می توانید تا زمانی که نتیجه دلخواهتان را بگیرید، افزایش دهید.

در فشارهای خیلی بالاتر، متوجه خواهید شد که در فاصله کمی از نازل، جهت قطرات به سمت داخل و مرکز الگوی پاشش خواهد بود. این اتفاق به دلیل تفاوت فشار میان مخزن و محیط اتفاق می افتد.

فشار تاثیر دیگری هم بر عملکرد نازل دارد. درصورتی که فرض بکنیم تمام عوامل دیگر ثابت بماند، افزایش فشار باعث افزایش جریان مایع از نازل می شود.

افزایش فشار همچنین باعث کاهش اندازه قطره های مایع می شود. به طور مثال، افزایش فشار از 100 psi به 300 psi باعث کاهش 28 درصدی اندازه قطرات مایع می شود.

تغییر در اندازه قطرات، میزان فشار و تغییر الگوی پاشش، باعث پایین آمدن بهره وری نازل می شود. فشار ورودی به نازل باید با دقت و همواره چک شود.

اجزای تشکیل دهنده سیستم نازل های جوجه کشی

نازل های جوجه کشی در اندازه های مختلفی تولید می شوند که می توان با توجه به کاربرد، نازلی با اندازه متفاوت انتخاب کرد.. معمولا برای تبدیل آب پرفشار به ذرات ریز، از نازل هایی در اندازه‌های 0.1 تا 0.5 میکرون استفاده می شود.

فاکتور مهم دیگر، جنس نازل آب پاش پودری است. با توجه به این که این نوع نازل در برابر رطوبت مقاوم است، جنس آن باید به گونه ای باشد که زنگ نزند. به همین دلیل برای ساخت این نوع نازل، از سرامیک، استیل یا برنج استفاده می‌ شود.

فیلتر

از ان جا که آب شهری دارای املاح و مواد سنگین مختلفی دارد، برای جلوگیری از انسداد دریچه نازل و از کار افتادن سیستمنازل جوجه کشی، باید نوعی فیلتر برای جدا کردن املاح از آب وجود داشته باشد. استفاده از فیلتر خوب، از ته نشینی املاح اضافی در قسمت های نفوذ ناپذیر نازل جلوگیری می کند.

فیلتر موجود در مسیر بین پمپ و تانک را به صورت مرتب چک کنید و در صورت کثیف بودن، برای جلوگیری از بسته شدن مجرای نازل، حتما ان را تعویض نماییدو نازلی که استفاده میک نید، باید اندازه متناسب با نازل داشته باشد.

پمپ پیستونی فشار بالا

یکی از مهم ترین اجزای سیستم های نازل جوجه کشی، پمپ است که با فشارها و اندازه های مختلف تولید و عرضه می شود.

شیلنگ های پرفشار

نازل های جوجه کشی برای عملکرد مناسب، نیاز به آپ پرفشار دارند و از این شیلنگ ها به این منظور استفاده می شود.

شیر تنظیم فشار

این شیرها با توجه به اندازه نازل جوجه کشی، در قسمت خروجی پرفشار پمپ، نصب می‌ شود و فشار ورودی به سیستم نازل را کنترل می‌ کنند تا مانع خرابی نازل آب پاش پودری و سایر اجزای تشکیل دهنده نازل ، شوند.

قیمت نازل جوجه کشی

آیا نازل جوجه کشی را می توان تمیز کرد؟

برای عملکرد بهتر، بجای تمیز کردن نازل، باید آن را با نازل جدید جایگزین کنیم.

ناخالصی هایی که در مجرا و فیلتر  نازل جمع می شوند را نمی توان بدون صدمه زدن به سیستم نازل تمیز کرد. این اسیب ها باعث تغییر زاویه پاشش و گرفتگی مجرا می شود.

با جدا کردن اجزای مختلف نازل هم احتمال این اتفاق وجود دارد.

در نازل هایی که اندازه کوچک دارند، بدون میکروسکوپ نمی توان به طور قطع تمیزی مجرا و فیلتر را تشخیص داد.

با این حساب، هزینه برای تعویض ان به صرفه تر از هزینه برای تعمیر ان است. زیرا در حین تعمیر ممکن است نازل اسیب ببیند و هزینه ها دو برابر شود.

برای این که سلامت نازل را تامین کنید، آن را در بسته بندی خودش نگه دارید و از دستکاری ان خودداری کنید.

محل قرار گیری نازل جوجه کشی

برای به دست اوردن بیشترین بازدهی، تولیدکنندگان و محققان ازمایش های زیادی برای  پیدا کردن مناسب ترین محل قرار گیری این نازل ها کرده اند.

برای این که متحمل هزینه های اضافه نشوید، بهتر است طبق دستوراتی که در دفترچه راهنمای تولید کننده نگاشته شده است، عمل کنید و آن را در محل مناسبش قرار دهید.

برای این که مشکلی در روند پاشش به وجود نیاید، هنگام تعویض باید نازل جدید را دقیقا در محل قبلی اش قرار دهید. اگر نازل در جای مناسبش قرار نگیرد، می تواند باعث انفجار یا هدر رفت مواد اولیه ورودی به نازل شده و هزینه ها را کاهش می دهد.

نکات مهم مراقبت از نازل

  • تا قبل از نصب، نازل را در جعبه نگهدارنده خود بگذارید.
  • با دقت ان را جا به جا کنید
  • از وسایل تمیز برای جابجایی آن استفاده کنید
  • از جا افتادن نازل و فیلتر اطمینان حاصل کنید
  • قبل از تعویض نازل، خط انتقال سوخت و مایع را یک دور پاک کنید

نکات مهم هنگام خرید نازل جوجه کشی

برای خرید نازل جوجه کشی باید به یک سری نکات مهم توجه کرد.

اولین و مهم ترین نکته، کیفیت نازل است. نازل های با کیفیت از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و می توان از آن ها برای مدتی طولانی استفاده کرد.

ظرفیت نازل بر حسب گالن بر ساعت، الگوی پاشش و زاویه پاشش از  نکات دیگری است که باید هنگام خرید به آن توجه شود.

قطعه دیگری که باعث طول عمر نازل و کاهش احتمال ابتلای جوجه ها به بیماری های خطرناک می شود، فیلتر مناسب است. از ان جا که اب شهری دارای ناخالصی های زیادی است، انتخاب نوع مناسب فیلتر مهم است.

تمامی قطعات جانبی باید هم شماره نازل باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید، می توانید با متخصصین پایاسنس تماس حاصل فرمایید.

همچنین اگر به دنبال اطلاع از قیمت و خرید نازل سوخت به همراه گارانتی هستید، می‌توانید محصولات گروه صنعتی پایاسنس را مشاهده نمایید.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت