ترموکوپل نوع B

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. ترموکوپل
  6. chevron_left
  7. ترموکوپل نوع B
ترموکوپل نوع b ترموکوپل تیپ b

خرید ترموکوپل نوع B

اگر به دنبال خرید ترموکوپل نوع B هستید بهتر است بدانید ترموکوپل نوع B بدلیل استفاده از آلیاژهای بسیار مقاوم در سیم‌های خود توانایی اندازه‌گیری دماهای بسیار بالا را داشته و بالاترین حد دمایی را به نسبت باقی ترموکوپل‌ها اندازه می‌گیرد.

این ترموکوپل قابلیت استفاده مداوم در دماهای بسیار بالا را داشته و دماهای پایین‌تر از 600 درجه را تقریبا اندازه‌گیری نمی‌کند. دقت و پایداری این ترموکوپل در دماهای بالا بسیار مناسب بوده و می‌توان در بسیاری از مکان‌هایی که با دمای بسیار بالا سروکار دارند استفاده شود.

دسته بندی و عناصر تشکیل دهنده ترموکوپل نوع B

این ترموکوپل از آلیاژهای ویژه‌ای ساخته شده است و یکی از نقاط قوت این ترموکوپل جنس سیم‌های استفاده شده در این محصول است. سر مثبت این ترموکوپل از 70 درصد پلاتین و 30 درصد رادیوم ساخته شده است و سر منفی آن از 94 درصد پلاتین و 6 درصد رادیوم تشکیل شده است.

همچنین در استانداردهای مختلف، سیم‌های مثبت و منفی با رنگ‌های مختلفی برای ترموکوپل نوع B معرفی شده که مطابق شکل زیر است.

معرفی استانداردهای ترموکوپل نوع B

استاندارد ترموکوپل نوع b

این ترموکوپل دقت بیشتری به نسبت ترموکوپل های دیگر در دماهای بالا داشته و خطای کمتری در دماهای بالا دارد.

لازم به ذکر است که برای داشتن دقتی بالاتر، باید از ترموکوپل‌های یک استاندارد استفاده نمود تا نتایج دقیق‌تری حاصل گردد.

مزایا و معایب ترموکوپل نوع B

مزایا و معایب این محصول را می‌توان به طور کلی در موارد زیر خلاصه کرد:

مزایا:
  • بالاترین دقت را در قیاس با دیگر ترموکوپل‌ها دارد
  • توانایی اندازه‌گیری دما تا 1800 درجه سانتیگراد
  • حساسیت بالا در اندازه‌گیری دماهای بالای 500 درجه
معایب:
  • هزینه بالاتر به دلیل استفاده از پلاتین
  • حساسیت پایین در دماهای زیر 500
  • غیر قابل استفاده در دماهای پایین

رنج اندازه‌گیری دما توسط ترموکوپل نوع B

بدلیل استفاده از پلاتین در این محصول، رنج اندازه‌گیری دما توسط ترموکوپل نوع B بسیار بالا بوده. این ترموکوپل فقط برای دماهای مثبت و به ویژه برای دماهای بالای 500 درجه است. حساسیت و دقت اندازه‌گیری این محصول بسیار مناسب بوده و کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد.

این ترموکوپل توانایی اندازه‌گیری دما را از 500 تا 1850 درجه سانتیگراد را دارد و برای استفاده مداوم از آن بهتر است از دمای 1700 درجه سانتیگراد بالاتر نرود. ولی می‌توان از آن تا دمای 1850 درجه برای داده‌برداری لحظه‌ای استفاده نمود.

همچنین اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره قیمت و خرید ترموکوپل نوع R و S هستید می‌توانید از محصولات گروه صنعتی پایاسنس دیدن نمایید.

کاربرد ترموکوپل نوع B در کجاست؟

حساسیت بالای این محصول باعت شده تا بتوان از آن در محل‌هایی که احتیاج به بازخورد سریع (رسیپانس بالا) دارند استفاده نمود.

بدلیل رنج دمایی بالایی که این محصول می‌تواند اندازه‌گیری نماید، کاربرد آن در صنایعی که به نوعی با دمای بالای 1200 درجه دارد توصیه می‌شود.

این ترموکوپل پایداری مناسبی در دماهای بالا داشته و از قدرت مکانیکی بالایی برخوردار است. بدین می‌توان از این محصول در محل‌هایی که فشار بالایی وجود دارد و یا امکان ضربه خوردن وجود داشته باشد استفاده می‌شود.

ترموکوپل نوع B یکی از ترموکوپل‌های محبوبی است که بوسیله آن می‌توان دما را در جایی که نیاز به اندازه‌گیری دما بطور غیر مستفیم هستیم استفاده نمود و بطور پیوسته مانیتور کرد.

بطور خلاصه چند مورد از کاربردهای این محصول در صنایع مختلف ذکر شده است:

  • پروسه تولید سیمان و کوره‌های دما بالا
  • صنایعی که با دمای بالا سروکار دارند
  • دمای گاز داغ حاصل از احتراق
  • و …

چگونه دما را با ترموکوپل نوع B اندازه‌گیری کنیم؟

این محصول می‌تواند دما را بوسیله یک ولت‌متر ساده داده‌برداری نماید. بدین منظور، ولتاژ خروجی بدست آمده را باید به دمای نظیر آن تبدیل نمود. برای داده‌برداری می‌توان ترموکوپل را به یک داده‌بردار متصل کرد و داده‌ها را درون یک سیستم ذخیره کرد.

برای این منظور شرکت پایاسنس نرم افزار داده‌برداری مناسبی برای انواع ترموکوپل‌ها توسعه داده است که توسط آن می‌توان داده‌ها را در یک کامپیوتر ذخیره نمود و نتایج را برای استفاده استخراج کرد.

همچنین، تجهیزات جانبی برای اندازه‌گیری وجود دارد که امکان داده‌برداری و ذخیره کردن اطلاعات در آن وجود ندارد و بصورت خیلی ساده می‌توان ترموکوپل نوع B را به آن متصل کرد و دما را بطور لحظه‌ای با آن اندازه‌گیری نمود.

خطا و تلورانس ترموکوپل نوع B چقدر است؟

خطای این محصول بسیار پایین‌تر از محصولات هم رده خود در دماهای بالا بوده و این نکته حایز اهمیت است که هرچه دما بالاتر برود، خطای بیشتری بوجود می‌آید.

این محصول توانایی اندازه‌گیری دماهای زیر 500 را نداشته و بطور تخصصی برای دماهای بالا طراحی شده است. همچنین خطای بوجود آمده در ترموکوپل‌ها از دو موضوع سرچشمه می‌گیرد:

  1. جنس سیم‌های ترموکوپل
  2. خطی سازی emf آنها

بطور کلی، خطای این محصول در دماهای بالا 2 الی 4 درجه بوده و تلورانس کلی آن 0.5 درصد می‌باشد که در مقایسه با ترموکوپل‌هایی که دمای بالا را اندازه‌گیری می‌کنند مناسب‌تر می‌باشد.

از ریسک‌های خرید ترموکوپل نوع B بی‌کیفیت مطلع هستید؟

اگر در هنگام خرید ترموکوپل نوع B نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد آن اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در خرید ترموکوپل بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و دقت اندازه‌گیری شما را پایین خواهد آورد.

بهترین راه انتخاب و سفارش ترموکوپل مورد نیازتان

با توجه به کاربردهای گسترده ترموکوپل نوع B شما می‏‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت‏‌ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

برای رفع نیازتان با شرکت پایاسنس در تماس باشید تا با توجه به حرفه‌تان، با کیفیت‏‌ترین و مناسب‌ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهیم.

تماس با پایاسنس
امکان ارسال محصولات به تمام نقاط کشور

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سایدبار پایاسنس
فهرست
استعلام قیمت